آفتاب

مصر آماده رای‌گیری برای عضویت در شورای امنیت می‌شود

مصر آماده رای‌گیری برای عضویت در شورای امنیت می‌شود

در پاسخ به درخواست قاهره برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل، این سازمان در نشست روز پنجشنبه خود عضویت غیر دائم مصر را با حضور وزیر خارجه این کشور به رای خواهد گذاشت.

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در گفتگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" تاکید کرد که سامح شکری، وزیر خارجه مصر امروز (دوشنبه)‌ قاهره را به مقصد نیویورک، مقر سازمان ملل ترک می‌کند تا در جلسه رای‌گیری این سازمان که قرار است روز پنج‌شنبه 15 اکتبر (23 مهر) برگزار شود، شرکت کند.

قرار است شکری در نیویورک علاوه بر شرکت در فعالیت‌های مختلف با حضور کشورهای عضو این سازمان، دیدارهای متعددی نیز با مقامات این کشورها داشته باشد.

در نشست روز پنج‌شنبه سازمان ملل، عضویت غیر دائم مصر در شورای امنیت از سال 2016 تا 2017 به رای گذاشته می‌شود.

قاهره پیش از این کتابچه‌ای درباره امتیازاتی که این کشور دارد و به دلیل آنها "شایسته" کسب کرسی در شورای امنیت است، منتشر کرد.

در این کتابچه آمده است "مصر در حفظ امنیت و آرامش بین‌المللی در طول دهه‌های گذشته نقش مهمی داشته و همواره به تقویت فعالیت‌های بین‌المللی سازمان ملل در راستای تحقق امنیت عمومی و حمایت از اهداف عالی سازمان و اصول منشور آن پایبند بوده است."

پیشتر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر طی سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از تمایل این کشور برای پیوستن به شورای امنیت به عنوان یک عضو غیر دائم بین سال‌های 2017 و 2016 خبر داده بود.

قاهره پیش از این چهار مرتبه به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت انتخاب شده است.

انتهای پیام

کد N987313

وبگردی