آفتاب

رئیس‌جمهوری سودان وارد الجزایر شد

رئیس‌جمهوری سودان وارد الجزایر شد

رئیس جمهوری سودان به دعوت همتای الجزایری‌اش سفر سه روزه خود به الجزایر را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، محمد العربی ولد خلیفه، رئیس پارلمان الجزایر و همچنین تعدادی از وزرای کابینه و مقامات این کشور در فرودگاه الجزیره از عمرالبشیر، رئیس جمهوری سودان استقبال کردند.

این سفر فرصت مناسبی برای البشیر و عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر است تا درباره مسائل منافع مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضعیت کشورهای عربی و آفریقایی تبادل نظر کنند.

سفیر سودان در الجزایر گفت، روابط میان الجزایر و سودان به خاطر همگرایی و نزدیکی دیدگاه‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی زبانزد عام و خاص است.

وی در خصوص تبادلات اقتصادی و تجاری میان این دو کشور افزود، روند این تبادلات پیشرفت پویایی دارد و کمیسیون مشترک الجزایر و سودان پیش از پایان سال جاری میلادی نشستی برگزار خواهد کرد.

خارطوم از الجزیره خواسته تا در غلبه بر مشکلات اقتصادی که به خاطر تحریم‌های یک دهه غرب به وجود آمده، کمک کند. به همین منظور سفیر سودان در الجزایر از پیمانکاران الجزایری خواست تا در سودان سرمایه‌گذاری کنند. تبادل تجاری بین این کشورهای عربی طی یک سال کمتر از 100 میلیون دلار است.

انتهای پیام

کد N987212

وبگردی