آفتاب

درخواست سازمان ملل از طرف‌های یمنی برای بازگشت به مذاکرات/ خروج مخفیانه خالد بحاح از عدن

درخواست سازمان ملل از طرف‌های یمنی برای بازگشت به مذاکرات/ خروج مخفیانه خالد بحاح از عدن

همزمان با درخواست سازمان ملل از طرف‌های درگیر یمنی برای بازگشت به مذاکرات سیاسی، منابع یمنی اعلام کردند که نخست وزیر مستعفی یمن و تمامی وزرای کابینه وی مخفیانه و بدون اطلاع منصور هادی عدن را ترک کرده و به ریاض بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الفجر، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در پیامی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" نوشت که دولت مستعفی یمن و انصارالله باید در مذاکرات صلح برای پایان دادن به بحران کشور شرکت کنند.

سازمان ملل روز شنبه از اعلام مشارکت جنبش انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن در مذاکرات صلح و اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن استقبال کرد.

پیش بینی می‌شود که در صورت توافق دولت مستعفی یمن با شرکت در مذاکرات سیاسی این مذاکرات در شهر مسقط برگزار شود.

در همین راستا، منابع آگاه یمنی اعلام کردند که خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن با تمامی وزرای کابینه خود مخفیانه و با کمک نیروهای اماراتی عدن را ترک کرده و به ریاض رفته است.

برخی منابع تاکید دارند که وی به درخواست عبد ربه منصور هادی به ریاض بازگشته اما برخی منابع دیگر تاکید کردند که هادی از بازگشت بحاح خبر نداشته است.

پیشتر خالد بحاح خواهان به تاخیر انداختن تعیین استاندار برای استان "عدن" شده بود اما هادی بر لزوم انتخاب استاندار جدید تاکید کرد. این منابع می‌گویند که بحاح از سوی گروه مسلحی در عدن برای هدف قرار دادن مقر وی تهدید شده است.

ادعای پادشاه بحرین درباره "درستی" حملات ائتلاف عربی در یمن!

از سوی دیگر حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین ضمن دفاع از حملات ائتلاف متجاوز عربی در یمن مدعی شد که رخدادهای کنونی در این کشور "درست بودن" مداخله نظامی ائتلاف در یمن را ثابت کرد!

وی ادعا کرد: موضع بحرین برای مشارکت در عملیات ائتلاف عربی "سرنوشت ساز" بود چرا که عملیات این ائتلاف برای دفاع از منطقه و بازگرداندن "مشروعیت" به یمن و حمایت از مردم آن صورت می‌گیرد!

انتهای پیام

کد N987191

وبگردی