آفتاب
عضو کارگزاران سازندگی:

عناصر ستیزه‌جو در مجلس می‌کوشند تا مردم را از دولت ناامید کنند

عناصر ستیزه‌جو در مجلس می‌کوشند تا مردم را از دولت ناامید کنند

یک عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی گفت:رابطه نظام و دولت همگراست و امکان ندارد تضاد و تصادمی بین ارکان نظام وجود داشته باشد.

یک عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی گفت:رابطه نظام و دولت همگراست و امکان ندارد تضاد و تصادمی بین ارکان نظام وجود داشته باشد.

جهانبخش خانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه درون مجلس عناصری ستیزه‌جو و افراطی وجود دارند که می‌کوشند تا دولت را در اجرای برنامه‌هایش با مشکل مواجه کنند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس از طیف‌های گوناگونی هستند و در میان آنها افرادی هم وجود دارند که فارغ از وابستگی‌های سیاسی خود به جریان اصولگرایی، دلسوز دولت هستند و توانسته‌اند تا حدودی جلوی عناصر افراطی و تندخو در مجلس را بگیرند.

وی افزود: اما با توجه به شرایط کشور و انتخابات پیش‌رو ، عناصر ستیزه‌جو در مجلس می‌کوشند به هر صورتی که می‌توانند تحقق وعده‌های دولت را با مشکل مواجه کنند تا از این طریق مردم از دولت ناامید شوند.

این فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب با اشاره به اینکه عده‌ای در مجلس به طور بنیادی با ایده‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مخالف هستند، گفت: این عده با نگاه‌ خشونت‌آمیز، بدبینانه و توام با بی‌اعتمادی خود و نیز با دلبستگی‌شان به یک جریانِ رادیکالِ ضدتوسعه و با ایده‌هایی که آمیخته به تحجر است، می‌کوشند با استفاده از تمام نیروهای‌شان در داخل و خارج از مجلس، مقابل دولت قرار گیرند و آن را ناموفق نشان دهند، چرا که می‌دانند موفقیت دولت در نتایج انتخابات مجلس تأثیر بسیاری خواهد داشت.

وی استفاده از گروه‌های فشار را یکی از ظرفیت‌های این جریان دانست و گفت: این عده بااستفاده از گروه‌های فشار و بسیج کردن آنها به فکر ایجاد اختلال در برنامه‌های دولت هستند، درحالیکه عناصر معقول و منطقیِ حاضر در مجلس که تعدادشان نیز کم نیست، به این نتیجه رسیده‌اند که رابطه نظام و دولت همگراست و امکان ندارد بین رهبری و دولت تضاد یا تصادمی وجود داشته باشد.

این عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با اشاره به جلسات کمیسیون بررسی برجام در مجلس، اظهار کرد: نمایندگان مخالف دولت در مجلس کوشیدند تا با استفاده از چهر‌ه‌های شکست‌خورده سیاسی و نقش‌آفرین در بحران‌های گذشته، ضمن دعوت آنها به جلسات کمیسیون بررسی برجام در عملی کردن این برنامه از سوی دولت مشکل ایجاد کنند در حالیکه حمایت‌های فراوان رهبری از دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، آنها را در نیل به اهدافشان ناکام گذاشت.

خانجانی در بیان علت این برخوردها از سوی برخی نمایندگان مجلس با دولت، گفت: این جریان می‌داند که در انتخابات مجلس آینده با اقبال مردم روبه‌رو نخواهد شد و اصولگرایان معتدل، منطقی و معقول نیز از آنها فاصله خواهند گرفت، بنابراین تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا به اسم دلسوزی و دلواپسی نظر مردم را به سوی خود جلب کنند.

او در پایان با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید بکوشند تا دولت را در محقق کردن وعده‌هایش همراهی کنند، اظهار کرد: جریان اصلاح‌طلبی و در کنار آنها اصولگرایان معتدل می‌توانند ضمن همراهی با دولت در تحقق وعده‌هایش، نقش آگاهی‌رسانی در خصوص معیارهای توسعه کلان کشور و راه‌های رسیدن به آن را برای مردم ایفا کنند تا شرایط کشور برای پیش‌رفتن به سوی توسعه‌ای همه‌جانبه فراهم شود.

انتهای پیام

کد N987184

وبگردی