آفتاب

نخست‌وزیر فرانسه در اردن: داعش در عملیات تروریستی فرانسه دست دارد

نخست‌وزیر فرانسه در اردن: داعش در عملیات تروریستی فرانسه دست دارد

پادشاه اردن در دیدار با نخست وزیر فرانسه بر لزوم دستیابی به راه حل سیاسی جامع برای بحران سوریه تاکید کرد، نخست وزیر فرانسه نیز تاکید کرد که داعش در عملیات تروریستی در این کشور دست دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه بر لزوم دستیابی به راه حل سیاسی جامع برای بحران سوریه که پایان دهنده کشتار و خشونت و ضامن وحدت ارضی سوریه باشد، تاکید کرد و اظهار داشت: در این دیدار درباره راه ‌حل‌های حمایت جامعه بین‌الملل از اردن برای تحمل میزبانی از پناهجویان سوری که به 650 هزار تن می‌رسند، گفت‌وگو شد.

همچنین در این دیدار راه‌های حمایت اقتصادی پاریس از اردن، تقویت زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌ها بررسی شد. مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی که پس از دیدار با عبدالله النسور، نخست وزیر اردن داشت، گفت: داعش از سوریه وارد فرانسه شده و در عملیات‌های تروریستی در کشور دست دارد و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه تصمیم دارد جنگنده‌هایی را برای دفاع از کشور به سمت پایگاه‌های این گروه تروریستی ارسال کند.

والس پس از دیدار با النسور گفت: فرانسه و اردن عضو ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا هستند و ما اهداف و ارزش‌های مشترکی داریم که می‌خواهیم امنیت، صلح و ثبات در منطقه محقق شود.

نخست وزیر فرانسه درباره اوضاع سوریه تاکید کرد: ما می‌خواهیم در راستای دستیابی به راه حل سیاسی با مخالفان میانه رو سوریه و دیگر اعضای این نظام وارد عمل شویم و بقیه کشورها باید در این مسیر ما را کمک کنند.

وی ادامه داد: قدرت فرانسه در انسجام و توان این کشور در گفت‌وگو با تمامی طرف‌هاست و پاریس هرگز طرفدار یک گروه خاص نبوده و در راستای ایجاد صلح قدم برداشته است.

از سوی دیگر وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پایگاه آموزشی وابسته به داعش که جنگنده‌های ما جمعه شب هدف قرار دادند محل استقرار برخی شبه نظامیان فرانسوی و دیگر کشورها بود. این پایگاه با هدف حمله به فرانسه برپا شده بود.

ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه نیز اعلام کرد که پاریس برای دومین بار با جنگنده‌های رافال خود حمله هوایی علیه داعش را در رقه سوریه آغاز کرد و اهداف مورد نظر زده شد و به زودی حملات دیگری را آغاز خواهد کرد.

لودریان تاکید کرد: می‌دانیم که در سوریه به ویژه در اطراف رقه، پایگاه هوایی برای آموزش شبه نظامیان خارجی داعش با هدف اعزام به فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و انجام عملیات تروریستی وجود دارد.

فرانسه در اولین حملات خود علیه داعش یک پایگاه آموزش شبه نظامیان داعش واقع در دیرالزور را هدف قرار داد و اعلام کرد: در صورت لزوم احتمال انجام حملات دیگری نیز وجود دارد.

فرانسه در ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه و عراق شرکت دارد و پیش از این نیز حملات هوایی علیه این گروه تروریستی در عراق را انجام داده اما این اولین باری است که جنگنده‌های فرانسه در سوریه عملیات ضد داعش انجام می‌دهند.

همزمان جنگنده‌های روسیه نیز حملات خود علیه پایگاه‌های داعش در سوریه را از 30 سپتامبر آغاز کرده و مسکو از همان ابتدا وعده داد این حملات افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N987122

وبگردی