آفتاب

لوکاشنکو بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری بلاروس انتخاب شد

لوکاشنکو بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری بلاروس انتخاب شد

"الکساندر لوکاشنکو" برای پنجمین بار موفق شد در انتخابات بلاروس با آرای بالا به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، الکساندر لوکاشنکو پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس به اپوزیسیون درباره تظاهرات درکشور هشدار داده و گفت که این اقدامات می‌تواند روند لغو تحریم‌های غرب علیه بلاروس را که به خاطر اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر اعمال شده، منحرف کند.

در حالی که شخصیت‌های عالی رتبه اپوزیسیون بلاروس از حضور در انتخابات روز یکشنبه منع شده و رسانه دولتی این کشور پوشش مثبت و مناسبی را از اخبار مربوط به پیشرو بودن لوکاشنکو در این انتخابات مخابره می‌کرد، وی بار دیگر موفق شد تا با کسب 49 / 83 درصد آرا در این انتخابات پیروز شود و این در حالی است که "تاتیانا کوروتکویچ"،‌ رقیب وی تنها موفق شد 42 / 4 درصد آراء ‌را از آن خود کند.

اگرچه این نتایج اولیه برای انتخابات ریاست جمهوری بلاروس محسوب می‌شود اما لوکاشنکو موفق شده تاکنون اکثریت آراء را از آن خود کند. همچنین روند انتخابات بلاروس از نزدیک توسط مقام‌های اتحادیه اروپا نظارت شد. چون این اتحادیه قصد دارد تا تحریم‌ها علیه بلاروس را به اتهام نقض حقوق بشر لغو کند.

اگرچه لوکاشنکو به اپوزیسیون اجازه برگزاری راهپیمایی در پایتخت را بدون مداخله پلیس در روز شنبه داد اما هشدار داد که هیچ گونه تظاهراتی را پس از برگزاری انتخابات تحمل نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N987069

وبگردی