آفتاب
با اشاره به تصویب کلیات طرح برجام؛

جلالی: مجلس نشان داد بدنبال آرامش است

جلالی: مجلس نشان داد بدنبال آرامش است

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه مجلس نشان داد که به دنبال جزیره‌ای عمل کردن نیست گفت: پیام رای مثبت مجلس به کلیات طرح برجام این بود که به دنبال آرامش در جامعه و احقاق حقوق ملت است.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به تصویب کلیات طرح مربوط به نحوه اجرای برجام گفت: مجلس به عنوان جزئی از نظام جمهوری اسلامی نشان داد با رویکرد منطقی و عاقلانه به دنبال جزیره ای عمل کردن نیست و با دل سوزی آن چه را که در داخل نظام به عنوان تصمیم و استراتژی اتخاذ می‌شود را تعقیب می‌کند.

به گفته وی، پیام تصویب کلیات طرح برجام در داخل، پیام آرامش بخش به مردم، درک درست شرایط و همراهی با مردم و همچنین پیام همراهی برای حل مشکلات اقتصادی مردم و جامعه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیام تصویب کلیات طرح برجام در عرصه خارجی تعامل و مذاکره است گفت: رای مثبت مجلس به کلیات این طرح در عرصه خارجی این پیام را داد که جمهوری اسلامی ایران اهل تعامل و مذاکره است و به تعهداتش پشت نمی کند ولی در عین حال با صلابت از حقوق ملت ایران و دانش هسته‌ای و داشتن حقوق مساوی با همه ملت ها و کشورها و دارا بودن تکنولوژی های جدید دفاع می‌کند.

جلالی در مورد مخالفت برخی از نمایندگان با کلیات طرح برجام گفت:‌ نظام و دولت با تدبیر مذاکرات را انجام داد و میز مذاکرات و نتایج آن با خواسته و نظر قاطبه مردم همراه شد. در چنین شرایطی بی تردید مخالفت ها در مجلس با طرح برجام از سر دلسوزی بوده است ولی در عین حال باید درک درستی از شرایط داخلی و بین‌المللی و مشکلات در عرصه داخلی و اقتصادی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید تصمیمی گرفته شود که عملا آن تصمیم دشمنان ما را تحت شعاع قرار دهد لذا باید دوستان در ادامه کار همراهی کنند تا مصوبه جامع و کاملی باشد تا جلوی برخی از لغزندگی ها و سوءاستفاده های احتمالی دشمنان را بگیرد.

جلالی در پایان گفت: ان شاء الله جزئیات این طرح با اراده نمایندگان تصویب می‌شود.

انتهای پیام

کد N986990

وبگردی