آفتاب

استقبال پوروشنکو از تعویق در برگزاری انتخابات لوهانسک و دونتسک

استقبال پوروشنکو از تعویق در برگزاری انتخابات لوهانسک و دونتسک

رییس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد، تصمیم اتخاذ شده از سوی مقام‌های لوهانسک و دونتسک برای به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات به کاستن از تنش‌ها در منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقام‌های مناطق خودمختار لوهانسک و دونتسک پیش از این اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند زمان برگزاری انتخابات محلی را تا سال 2016 به تعویق بیاندازند. این در حالی است که قرار است انتخابات سراسری اوکراین 25 اکتبر در این کشور برگزار شود.

پترو پوروشنکو،‌ رییس‌جمهوری اوکراین ضمن استقبال از تعویق در زمان برگزاری انتخابات لوهانسک و دونتسک، اعلام کرد: در کنار برقراری آتش‌بس، تصمیمی که از سوی مقام‌های مناطق شرق اوکراین گرفته شده، فرصت بسیار خوبی برای حل مسائل به دست می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام این فرصت را فراهم می‌سازد که تلاش‌ها برای حل و فصل دیپلماتیک و سیاسی مناقشات بیشتر شود.

رییس‌جمهوری اوکراین همچنین تصریح کرد، تصمیمی که از سوی مقام‌های دونباس برای به تعویق انداختن انتخابات اتخاذ شده اجازه می‌دهد که بستری فراهم آید تا در آن از تشدید درگیری‌های نظامی جلوگیری شود.

انتهای پیام

کد N986977

وبگردی