آفتاب
جواد اطاعت:

ریشه مشکلات اعتقاد نداشتن به روش های علمی است

ریشه مشکلات اعتقاد نداشتن به روش های علمی است

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در اداره کشور این است که به استفاده از راه‌ها و روش‌های علمی اعتقاد چندانی در میان مسئولان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد اطاعت، استاد دانشگاه شهید بهشتی و فعال سیاسی عصر امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح مجمع اسلامی دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه ایران در شاخص‌های منفی از میانگین کشورهای همسایه نیز وضع بدتری دارد اظهار کرد: متاسفانه ما در شاخص‌های منفی مثل اعتیاد، بیکاری و تورم از میانگین کشورهای همسایه نیز اوضاع نامناسب‌تری داریم و ریشه‌ حل نشدن چنین مشکلاتی نیز، نبود اعتقاد و باور به راه و روش‌های علمی در اداره کشور است.

او با بیان اینکه قانون نظام تقسیمات کشوری متعلق به دوران رضاشاه است و تاکنون تغییری پیدا نکرده، اظهار کرد: ما همچنان دولت را به شکل متمرکز، حجیم و متورم اداره می‌کنیم و با کسری بودجه 35 تا 45 هزار میلیاردی که داریم نیز هزینه‌ای برای اقدامات عمرانی باقی نمی‌ماند.

وی همچنین با انتقاد از سیستم انتخاباتی کشور با اشاره به اینکه این سیستم به سیستم های انتخاباتی نوین نزدیکی‌ ندارد، ادامه داد: این درحالی است که در جهان قوانین انتخابات به گونه‌ای تدوین می‌شود که تا آن‌جا که ممکن است نمایندگان همه احزاب و اقشار بتوانند در مجلس حضور پیدا کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی وجود احزاب را عنصری حیاتی در ایجاد وحدت و بهبود روند اداره کشور دانست و اظهار کرد: وجود احزاب در واقع شکل تلطیف‌یافته مبارزات سیاسی خشونت آمیز گذشته هستند و امروز می توان با استفاده از تحزب به ایجاد وحدت در جامعه کمک کرد و مسایل کشور را از طریق گفت‌وگو و مشارکت همه گروه‌ها حل نمود.

وی در ادامه به نقد سیاست‌های دولت قبلی در موضوع مسکن پرداخت و گفت: تصمیمات غلطی که در دو دولت گذشته انجام شد به ساخت شهرک‌های اقماری در حاشیه تهران انجامید که فارغ از همه مشکلات تسهیلاتی و امکاناتی که به دنبال دارد به شکاف طبقاتی جامعه دامن می‌زند.

انتهای پیام

کد N986952

وبگردی