آفتاب

تجمع در آنکارا در گرامیداشت قربانیان انفجارهای روز شنبه

تجمع در آنکارا در گرامیداشت قربانیان انفجارهای روز شنبه

هزاران نفر از مردم ترکیه در مراسم بزرگداشت قربانیان بمب‌گذاری‌های روز شنبه در شهر آنکارا امروز(یکشنبه) در خیابان‌های این شهر از جمله در نزدیکی محل وقوع این انفجارها حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت‌کنندگان در این تجمعات اقدام به سر دادن شعارهای ضد دولتی به ویژه علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه کردند.

جمعیت حاضر در میدان صحیه آنکارا شعار می‌دادند: "اردوغان قاتل" و " پلیس قاتل".

نیروهای پلیس ترکیه نیز با پشتیبانی خودروهای آب‌پاش خیابان اصلی منتهی به ساختمان‌های دولت و پارلمان ترکیه را مسدود کردند.

روز شنبه نیز نزدیک به 10 هزار شهروند ترکیه به خیابانهای چند شهر شامل استانبول و دیاربکر ریختند تا دو بمب‌گذاری در شهر آنکارا را که باعث کشته شدن دست کم 95 نفر و زخمی شدن 246 تن دیگر شد محکوم کنند.

در جریان تجمع‌های امروز، درگیری‌هایی در شهر آنکارا میان نیروهای پلیس ترکیه و معترضان رخ داد و پلیس به منظور جلوگیری از حضور سیاستمداران حامی کردها و دیگر عزاداران در صحنه وقوع انفجارها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

نیروهای پلیس ترکیه جلوی حضور رهبران سرشناس حزب دموکراتیک خلق‌ها یعنی صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ در محل وقوع انفجارهای آنکارا را گرفته و اعلام کردند که بازرسان همچنان در این محل به تحقیق مشغول هستند.

با این حال پلیس پس از مدتی اجازه داد نزدیک به 70 نفر از عزاداران اجازه ورود به منطقه مسدود شده واقع در نزدیکی ایستگاه قطار شهر آنکارا را پیدا کنند و به صورت مختصر به قربانیان ادای احترام کنند.

صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها در سخنانی دولت ترکیه را در ارتباط با انفجارهای آنکارا متهم کرد به اینکه برای جلوگیری از وقوع این حادثه تروریستی کم‌کاری کرده است.

دمیر تاش به گروهی از عزاداران گفت: دولتی که درباره کوچکترین پرنده‌ای که پرواز می کند و حتی بال‌زدن‌هایش می تواند اطلاعات جمع کند چطور نتوانسته جلوی کشتاری در قلب آنکارا را بگیرد؟

همچنین پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان نیز به قربانیان این حادثه با برقراری سکوت ادای احترام کرد.

انتهای پیام

کد N986905

وبگردی