آفتاب
در لایحه حقوق کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی؛

وظایف وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت تعیین شد

وظایف وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت تعیین شد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که در جلسه امروز کمیسیون وظایف وتکالیف مربوط به وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان درمورد حقوق کودکان و نوجوانان در لایحه مربوطه مشخص شد.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی چند ماده از لایحه حمایت از کودکان ونوجوان به تصویب رسید گفت: در این جلسه وزارت کشور مکلف شد که ازطریق فرمانداری‌ها، بخشداری ها و دهیاری‌ها کلیه کودکان در معرض آسیب و خطر را شناسایی کند و اگر آن‌ها فاقد اسناد سه جلدی هستند به سازمان ثبت اسناد جهت تعیین تکلیف شناسانه معرفی کند.

وی افزود:‌وزارت کشور مکلف است که بعد از شناسایی این کودکان در معرض خطر و آسیب در صورت لزوم و نیاز آن‌ها به نگهداری آن‌ها را به سازمان بهزیستی و ارگان های دیگر معرفی کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی اضافه کرد: همچنین وزارت آموزش و پرورش مکلف شد که آموزش های لازم را به مربیان و معلمان مربوط به حوزه حقوق کودک برای نحوه برخورد با کودکان ونوجوانان بدهند.

وی ادامه داد: همچنین وزارت آموزش و پرورش مکلف به شناسایی دانش آموزانی شد که نیاز به مراقبت دارند و باید به اولیای اطفال و نوجوانان نیز آموزش های لازم برای مراقبت از کودکان و تربیت آن‌ها داده شود.

به گفته وی، در این مصوبه مقرر شد در مواردی که لازم است کودکان ونوجوانانی که در کانون اصلاح و تربیت مدت محکومیت را طی می‌کنند مورد آموزش های لازم قرار گیرند.

اسفنانی در پایان گفت:‌ وزارت بهداشت و درمان مکلف شد که حمایت از کودکان و نوجوانان را در حوزه بهداشت و درمان و مباحث روانی ارتقاء دهد و توجه ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام

کد N986877

وبگردی