آفتاب

اسکاتلند در صورت جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا دومین همه‌‍‌پرسی استقلال را برگزار می‌کند

اسکاتلند در صورت جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا دومین همه‌‍‌پرسی استقلال را برگزار می‌کند

وزیر اول اسکاتلند امروز (یکشنبه) هشدار داد، در صورتی که انگلیس رای به ترک اتحادیه اروپا دهد،‌ مردم اسکاتلند نیز دومین همه‌پرسی استقلال خود را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس متعهد شده تا پایان سال 2017 همه‌‍‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را برگزار کند.

نیکولا استورجن،‌ وزیر اول اسکاتلند در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بی.بی.سی اظهار داشت: من فکر می کنم که ما در دو سال آینده شاهد سناریویی باشیم که طی آن اسکاتلند رای به ماندن در اتحادیه اروپا دهد اما در عین حال ببیند که بر خلاف خواسته‌اش مجبور به ترک اتحادیه اروپا می شود. من فکر می کنم در این صورت احتمال خیلی زیادی وجود دارد که ما شاهد افزایش تقاضا برای برگزاری یک همه‌پرسی استقلال دیگر در اسکاتلند باشیم.

اسکاتلند در 18 سپتامبر 2014 اقدام به برگزاری یک همه‌‍پرسی سراسری به منظور استقلال از انگلیس کرد اما در این همه‌‍پرسی 55 درصد رای به باقی ماندن اسکاتلند تحت حاکمیت انگلیس دادند.

حزب ملی‌گرای اسکاتلند (SNP) که سازمان‌دهنده همه‌پرسی استقلال بود، متعهد شده که این منطقه در صورت جدا شدن از انگلیس در اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

کد N986861

وبگردی