آفتاب

ورود سازمان ملل و بانک جهانی به چالش آوارگان در خاورمیانه

ورود سازمان ملل و بانک جهانی به چالش آوارگان در خاورمیانه

بانک جهانی و سازمان ملل به دنبال افزایش کمک مالی به خاورمیانه و شمال آفریقا برای کمک به کشورهایی هستند که با میلیون‌ها مهاجر روبرو هستند و می‌خواهند کشورهایشان را پس از درگیری‌های طولانی مدت مجددا احیا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ سازمان ملل و بانک جهانی اعلام کرده‌اند که منابع مالی خود را برای مقابله با بحران‌های بشری و اقتصادی در این کشورها به ویژه در عراق، سوریه،‌ یمن و سایر نقاط درگیر افزایش داده‌اند .

بان کی‌ مون‌،‌ دبیرکل سازمان ملل گفته است:‌ جهان امروز شاهد بالاترین سطح بی‌خانمانی‌ها و آوارگی‌های اجباری از زمان پایان جنگ دوم جهانی است. برای رویارویی با این بحران به یک رویکرد جدید نیاز داریم. اهمیت دارد که بانک جهانی به همراه سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی مالی در این کشورهای درگیر جنگ سرمایه گذاری کنند.

سازمان ملل تاکید دارد: این وام‌های جدید با همکاری بانک توسعه اسلامی در اختیار این کشورها قرار می‌گیرد. این وام‌ها از جانب کشورهای وام دهنده برای ارتقای سطح مالی و پولی کشورهای درگیر جنگ اختصاص می‌یابد.

در همین حال، جیم یونگ کیم، رییس بانک جهانی گفت: شراکت قوی جهانی و خلاقانه در زمینه امور مالی برای مقابله با این بحران کنونی بسیار مهم است. این وظیفه ماست تا از خاورمیانه و شمال آفریقا حمایت کنیم.

انتهای پیام

کد N986821

وبگردی