آفتاب

تظاهرات گسترده حامیان میشل عون در مقابل مقر ریاست جمهوری لبنان

تظاهرات گسترده حامیان میشل عون در مقابل مقر ریاست جمهوری لبنان

هزاران تن از حامیان میشل عون، بیانگذار جریان آزاد ملی لبنان امروز در نزدیکی مقر ریاست جمهوری این کشور تظاهرات کردند و انتخاب عون به عنوان رئیس جمهوری را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الوفد، حامیان میشل عون با تظاهرات در مقابل مقر ریاست جمهوری لبنان در شهر بیروت، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور کشور و یا برگزاری انتخابات پارلمانی را خواستار شدند.

در پی این تجمع، صدها خودرو در مسیرهای منتهی به مقر ریاست جمهوری لبنان متوقف شده و مسیر مواصلاتی بیروت-البقاع-دمشق که یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی لبنان است را مسدود کردند.

این تظاهرات همچنین برای بزرگداشت سالگرد درگیری بخشی از ارتش لبنان به فرماندهی میشل عون با ارتش‌های سوریه و لبنان در 13 اکتبر 1990 و در روزهای پایانی جنگ داخلی لبنان برگزار شد.

جریان آزاد ملی لبنان که میشل عون بنیانگذار آن است و جبران باسیل، داماد وی و وزیر خارجه لبنان اخیرا به جای میشل عون ریاست آن را بر عهده گرفته خواستار آن است که عون به عنوان رئیس بزرگترین فراکسیون مسیحی در پارلمان به سمت ریاست جمهوری لبنان انتخاب شود و یا انتخابات پارلمانی و یا همه پرسی برای انتخاب رئیس جمهور برگزار شود.

انتهای پیام

کد N986770

وبگردی