آفتاب

رییس کمیسیون انتخاباتی کنگو استعفا کرد

رییس کمیسیون انتخاباتی کنگو استعفا کرد

دفتر ریاست‌جمهوری کنگو از استعفای ناگهانی رییس کمیسیون انتخاباتی جمهوری دموکراتیک کنگو خبر داد، این استعفا بر بی‌اطمینانی‌ها نسبت به روند انتخابات ریاست‌جمهوی در این کشور افزود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزف کابیلا، رییس جمهوری کنگو به مدت 14 سال است که در این سمت است اما به واسطه قانون اساسی این کشور آفریقایی از شرکت برای یک دوره دیگر انتخابات ریاست جمهوری منع شده است. اگرچه منتقدان و اپوزیسیون می گویند وی به دنبال این است که برای بار دیگر در این انتخابات شرکت کند و شانس خود را برای پیروزی در سمت ریاست جمهوری امتحان کند.

رییس دفتر مطبوعاتی رییس جمهوری کنگو در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد:‌ رییس جمهوری دموکراتیک کنگو گفت کشیش "آپولینر مالو-مالو"، رییس کمیسیون انتخابات کنگو از سمتش به دلایل مربوط به سلامتش استعفا کرده است.

وی به جزئیات بیشتر در این باره اشاره نکرده است.

کشیش مالومالو در جریان انتخاباتی که کابیلا در 2006 در آن پیروز شد، ریاست این کمیسیون را برعهده داشت. وی پس از انتخابات 2011 که با اتهامات جدی تقلب روبرو شد، به کارش بازگشت.

گروهی متشکل از هفت حزب سیاسی در کنگو روز شنبه توافقی را با هدف حمایت از کاندیدایی واحد در انتخابات سال اتی میلادی امضا کردند.

دیده بان حقوق بشر در هفته ای که گذشت پلیس جمهوری دموکراتیک کنگو و مقام های حزب حاکم را به اجیر کردن اوباش برای حمله به راهپیمایی صلح آمیز اپوزیسیون در 15 سپتامبر 2015 که باعث زخمی شدن ده ها شرکت کننده شد، متهم کرده است.

انتهای پیام

کد N986741

وبگردی