آفتاب
با تشدید تنش در اراضی اشغالی؛

نتانیاهو دست به دامن عباس شد

نتانیاهو دست به دامن عباس شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وی خواست گامی در راستای آرام کردن اوضاع در قدس و کرانه باختری برداشته و با اظهارنظر درخصوص مسجد الاقصی، نفت به آتش درگیری‌ها نریزد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الوطن العربی، استحاق مولخو،نماینده ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یؤاف مردخای، هماهنگ کننده امور دولت تل‌آویو در کرانه باختری و غزه عصر جمعه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرده و این پیام را به وی ابلاغ کردند.

تل‌آویو مدعی است که وخیم شدن اوضاع در قدس به تبلیغات و سخنان "تحریک‌آمیز " طرف‌های اسلام‌گرا و تاکید آنان بر این مساله که اسرائیل قصد تغییر وضعیت مسجد الاقصی را دارد، مربوط است.

وزیر ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که وضعیت کنونی در اراضی اشغالی شبیه وضعیت پیش از جنگ اکتبر 1973 حالت «نه جنگ و نه صلح» است.

وی با اشاره به گزارش ارتش مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش خود را برای مهار خشونت‌ها می‌کند، تاکید کرد: آنچه اکنون «موج تروریسم» خوانده می‌شود در مراحل پایانی خود بود اما پیش از رسیدن به ایستگاه آخر اشدت یافت.

وی در پایان به شهرک‌نشین‌ها و سربازان صهیونیستی نسبت به افزایش تنش‌ها و خطر مورد حمله قرار گرفتن، هشدار داد و از آنان خواست احتیاط کنند.

انتهای پیام

کد N986648

وبگردی