آفتاب

دلیل تغییر نماینده سینمای چین در اسکار چه بود

دلیل تغییر نماینده سینمای چین در اسکار چه بود

سینمای چین در آخرین لحظات مجبور شد که نماینده خود را در رقابت اسکار بهترین فیلم‌های خارجی تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «توتم گرگ» به دلیل جضور اندک اشخاص چینی در میان عوامل اصلی سازنده فیلم نتوانست به عنوان نماینده چین در اسکار بهترین فیلم‌های خارجی حضور یابد. سازمان دهندگان مراسم اسکار 5 اکتبر به سینمای چین اعلام کرده‌اند، که فیلم «توتم گرگ» معیارهای لازم برای حضور در این مراسم به عنوان نماینده کشور چین را ندارد.

براساس قوانین آکادمی برای اسکار بهترین فیلم خارجی، عوامل اصلی سازنده یک فیلم می‌بایست از اهالی همان کشوری باشند، که فیلم را به اسکار می‌فرستد. در مورد فیلم «توتم گرگ» در حالی که بازیگران اصلی فیلم چینی بوده‌، و زبان فیلم در اکثر موارد ماندرین و مغولی بوده است، اما تیم سازنده بیشتر اتباع کشورهای دیگر بوده‌اند. سینمای چین امید زیادی به موفقیت فیلم «توتم گرگ» داشت.

ژان ژاک آنو کارگردان فیلم «توتم گرگ» پیش از این در گفت‌وگویی از با آسوشیتدپرس از تمایل چینی‌ها برای ساخت فیلم به زبان انگلیسی و با بازیگرانی چینی-آمریکایی خبر داده و گفته بود که آن‌ها را از این کار منصرف کرده است.

«توتم گرگ» داستان یک دانش‌آموز چینی است که برای زندگی میان کوچ‌نشین‌ها به مغولستان فرستاده می‌شود، و در این سفر علاقه زیادی به گرگ‌ها پیدا می‌کند. عوامل ساخت این فیلم سه سال را صرف تربیت کردن گرگ‌ها کرده بودند.

بر اساس گزارش چاینا فیلم نیوز، فیلم «دور شو آقای تومور» که جایگزین «توتم گرگ» در اسکار شده است یک کمدی رمانتیک درباره یک زن مثبت‌اندیش و مبارزه او با بیماری سرطان است.

منبع : آسوشیتدپرس / 11 اکتبر
57241

کد N986518

وبگردی