آفتاب

پسر وکیل حقوق بشر چین پس از فرار در میانمار ربوده شد

پسر وکیل حقوق بشر چین پس از فرار در میانمار ربوده شد

"بائو ژوخوآن"، پسر وکیل مدافع حقوق بشر در چین که ماه ژوئیه 2015 بازداشت شده بود،‌ از هتل محل اقامتش در میانمار توسط مردان یونیفورم پوش ربوده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ این نوجوان 16 ساله پسر "وانگ یو"، وکیل مدافع حقوق بشر در چین است که در ماه ژوئیه توسط پلیس چین دستگیر شد. ,وی قصد داشت به آمریکا فرار کند.

یکی از اقوام این پسر نوجوان گفت: او می‌خواست به سانفرانسیسکو و نزد خانواده پدرش برود. او حتی تمایلش را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اعلام کرده و گفته بود که می‌خواهد همانند مادرش، حقوق بخواند.

بائو 16 ساله پسر خانم وانگ یو، وکیل مدافع حقوق بشر در چین است که در نهم ژوئیه 2015 و در بحبوحه افزایش سرکوب فعالان و وکلای حقوق بشر در چین، ناپدید شد. مقام‌های دولت پکن به صورت مرتب با هدف قرار دادن خانواده‌های وکلا و فعالان حقوق بشر، آنها را تحت فشار قرار می‌دهند.

بائو 16 ساله و پدرش درست در نهم ژوئیه و در مسیر خود به استرالیا در فرودگاه بین‌المللی پکن بازداشت شدند؛ بائو در استرالیا به دبیرستان می‌رفت. وی دو روز بعد آزاد شد اما پاسپورتش باطل شد. والدین وی همچنان مفقود هستند.

دو مردی که به بائو کمک کردند تا چین را ترک کند، یک مهندس و یک فعال حقوق بشر هستند.

یکی از اقوام این پسر نوجوان که در سانفرانسیسکو ساکن است، گفت:‌ دولت پکن می‌خواهد از این پسر به عنوان گروگان استفاده کند تا والدینش از خفا بیرون بیایند. چون هر دوی آنها از وکلای برجسته حقوق بشر هستند.

انتهای پیام

کد N986448

وبگردی