آفتاب
/تحلیل-عبدالباری عطوان/

دولت‌های عربی همیشه فلسطینی‌ها را تنها گذاشته‌اند

دولت‌های عربی همیشه فلسطینی‌ها را تنها گذاشته‌اند

عجیب است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به یاری گرفتن از دوستان عربش متوسل می‌شود و از آنها برای مداخله جهت آرام کردن اوضاع ملتهب اراضی اشغالی فلسطین و ممانعت از وقوع انتفاضه سوم فلسطین یاری می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالباری عطوان، مقاله‌نویس مشهور عرب در روزنامه مستقل رای‌الیوم نوشت: نتانیاهو از آن دوستان و هم‌پیمانان وفادار خود می‌خواهد تا فشارهایی را بر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال کنند تا وی نیروهای امنیتی خود را به خیابان‌ها بکشاند تا دوشادوش نیروهای اشغالگر اسرائیلی به سمت جوانان انقلابی فلسطین گلوله شلیک کنند و تعداد بیشتری از آنها را بکشند.

جوانان انقلابی فلسطین در سرزمین اشغالی که برای دفاع از مسجد الاقصی در مقابل یورش‌های یهودیان خود را فدا می‌کنند هیچ‌وقت هیچ مداخله عربی را درخواست نکرده‌اند و تمام چیزی که می‌خواهند این است که آن مسوولان عرب شر خود را از فلسطین بکَنند و آن را به حال خود رها کنند و با بهانه‌های مختلف علیه فلسطین توطئه‌چینی نکنند چراکه کسی که در جبهه الاقصی و نگهبانان مدافع از هویت اسلامی آن با مال و سلاح و جان خود نایستاده است و امکانات خود را در این مسیر مقدس به کار نگرفته است این حق را ندارد که خواهان آرام کردن انتفاضه شرافت و کرامت باشد تا نتانیاهو و شهرک‌نشین‌هایش را از تنگنایشان نجات دهد.

زمانی که این عرب‌ها سفیر اسرائیل را بیرون نمی‌کنند و پرچم‌های اسرائیل را که آسمان کشورشان را کثیف کرده است و سفارت‌های اسرائیل را باز نگه می‌دارند و بدون هیچ خجالت یا شرمساری به روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل ادامه می‌دهند این افراد شایسته دفاع از مسجد الاقصی نیستند و همچنین شایسته این نیستند که منتسب به مردانی باشند که به خاطر دفاع از آن شهید می‌شوند.

آن شهدایی که ظرف 10 روز گذشته به ضرب گلوله رژیم اشغالگر شهید شده‌اند و به هزاران تن از برادرانشان پیوستند، از محمود عباس دستور نگرفتند و با دستورات وی به میدان شرافت و مقاومت نیامدند. به همین دلیل آنها در آینده نیز به حرف وی گوش نخواهند داد و دستورات وی را اجرایی نخواهند کرد بلکه حتی در نشانه گرفتن سنگهایشان به سمت وی تردید نخواهند کرد چراکه سیاست‌های تسلیم‌پذیر وی بود که اوضاع فلسطین را به سریال اهانت‌های اسرائیل کشاند.

ظرف سال‌های مدید مردم فلسطین در مقابله با ماشین وحشی مرگ اسرائیل تنها ایستاده‌اند و در مقابل کندن درخت زیتونشان و بازداشت صدها جوانشان صف کشیده‌اند و همچنین مقابل شنیع‌ترین تبعیض‌های نژادی مسیر صبر را در پیش گرفته‌اند اما زمانی که صبرشان لبریز شد و تصمیم گرفتند که به مقاومت خود ادامه دهند و فقط به خدا تکیه کردند، توطئه‌ها علیه مردم فلسطین از سوی عرب‌ها و غیرعرب‌ها آغاز شد.

ظرف 10 سال است که کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه در سکوت و جایگاه انفعالی به سر می‌برد و تا زمانی که عرب‌ها مقابل نتانیاهو به زانو درمی‌آیند و به سیاست‌های شهرک‌سازی وی تن می‌دهند و در حال حاضر که مقاومت کلید خورده است و مردم فلسطین تصمیم گرفته‌اند تا با اسرائیل برخورد کنند، این کمیته‌ای که بزرگترین جنایتکار جنگی در جهان (تونی بلر) را به عنوان نماینده خود تعیین کرده است، دست به کار شده اما نه برای آنکه در حق مردم فلسطین منصفانه عمل کند بلکه برای آنکه اسرائیل را از جنایت‌هایش نجات دهد همانند کاری که در هنگام انتفاضه دوم کرد و نقشه‌راهی را تدوین نمود که فقط به شهرک‌سازی‌های بیشتر و اهانت‌ها انجامید تا صرفاً با دروغ‌هایش تشکیلات خودگردان فلسطین را فریب دهد و انتفاضه را متوقف کند.

به خوبی می‌دانیم که خون‌های گرانقدر و با ارزش فلسطینی‌ها خواهد ریخت همانطور که می‌دانیم جوانان کم‌سن و سال شهید خواهند شد و هزاران تن دیگر نیز در بازداشتگاه‌های نئونازی‌ها بازداشت خواهند شد اما مردم فلسطین هیچ گزینه دیگری جز مقاومت انتخاب نخواهند کرد.

زمانی که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانونی را مبنی بر 20 سال حبس علیه کسانی که به سمت اشغالگران سراپا سلاح سنگ پرتاب می‌کنند، تصویب کرد پس چه چیزی در مقابل این جوانان باقی می‌ماند جز اینکه به جای سنگ از چاقو و بمب استفاده کنند و چه بسا فردا روزی از کمربندهای انفجاری استفاده کنند.

یک کشور را در تاریخ معاصر برای من نام ببرید که اینچنین قوانین تروریستی و ظالمانه‌ای را صادر می‌کند.

مردم فلسطین این دولت‌های عربی را که با دشمنان مردم فلسطین تبانی کرده‌اند، رها کرده‌اند چراکه از خون شهدای مسجد الاقصی رهایی این امت حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

کد N986416

وبگردی