آفتاب

تاکید اردن و هند بر مقابله جدی و گسترده با تروریسم

تاکید اردن و هند بر مقابله جدی و گسترده با تروریسم

پادشاه اردن در دیدار با رئیس جمهوری هند که برای اولین بار به این کشور سفر کرده بود، بر لزوم اتخاذ روشی استراتژیک برای مقابله با تروریسم و اهمیت تقویت هماهنگی‌های بین‌المللی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ایلاف، عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با "پراناب موخرجی،" رئیس جمهور هند بر اهمیت گسترش صادرات اردن به بازارهای هند و آغاز پروژه‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

موخرجی نیز در این دیدار تاکید کرد، اردن الگوی تمدن و سازش است و اصول مشترک دو کشور که مبتنی بر کثرت‌گرایی است، انعکاس می‌دهد.

رئیس جمهور هند درباره مبارزه با تروریسم نیز تاکید کرد که نمی توان از اقدامات وحشیانه گروه‌های تروریستی که از مرزهای جغرافیایی منطقه فراتر رفته و به تهدیدی برای کل بشریت تبدیل شده، چشم‌پوشی کرد.

وی در ادامه سخنان پادشاه اردن را در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که رویکردی کامل و جامع برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم و تقویت امنیت و صلح در خاورمیانه و جهان را ارائه داد، تحسین کرد.

در این دیدار راه‌های تقویت همکاری‌ها در سطح بین‌المللی از جمله سازمان ملل و نیز مشارکت در اصلاح راهکار‌های شورای امنیت بررسی شد و تقویت امنیت غذایی ونیز همکاری های تجاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالله دوم در ابتدای این دیدار، سفر موخرجی را به اردن تاریخی توصیف کرده و گفت: این اولین سفر ریاست جمهوری هند به اردن پس از 65 سال از آغاز روابط دیپلماتیک آن دو است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این سفر به افزایش روابط دو کشور بیانجامد .

پادشاه اردن در ادامه اظهار داشت: ما با چالشی جهانی با عنوان افراط‌گرایی و تروریسم مواجه هستیم و این مساله‌ای است که دوست داریم با جدیت با دوستان هندی خود دنبال کنیم و در مقابل این چالش بزرگ در کنار یکدیگر بایستیم.

موخرجی نیز در پایان با تاکید بر بررسی دقیق و جدی تمامی ابعاد همکاری‌های نظامی و امنیتی و ابراز امیدواری نسبت به افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری متقابل، از این که اولین رئیس جمهور هندی بوده که به اردن سفر کرده، ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام

کد N986342

وبگردی