آفتاب

شهادت فرمانده حزب‌الله لبنان در ادلب/ تاکید مسکو بر لزوم حضور حزب‌الله در سوریه

شهادت فرمانده حزب‌الله لبنان در ادلب/ تاکید مسکو بر لزوم حضور حزب‌الله در سوریه

همزمان با شهادت یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان در درگیری‌های حومه ادلب سوریه، یک مسئول روسی اعلام کرد که مشارکت حزب‌الله در عملیات نظامی علیه تندروها در سوریه عامل مهمی در دستیابی به ثبات در سوریه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سوریه نیوز، رسانه‌های نزدیک به حزب‌الله لبنان اعلام کردند که حسن الحاج، ملقب به "ابو محمد الاقلیم" یکی از فرماندهان این حزب‌ طی عملیاتی در حومه ادلب سوریه به شهادت رسید.

حزب‌الله لبنان از زمان آغاز بحران سوریه در کنار ارتش این کشور برای آزادسازی مناطق سوریه تلاش می‌کند اما برخی طرف‌های سیاسی در لبنان خواهان عقب نشینی حزب‌الله از سوریه هستند.

در همین راستا، عضو شورای مشورتی در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد : مشارکت حزب‌الله لبنان در عملیات نظامی علیه تندروها در سوریه عامل مهمی در دستیابی به ثبات در این کشور است؛ چرا که نیروهای حزب‌الله توانایی، مهارت و شایستگی بالایی برای جنگیدن دارند و دارای عقاید مناسب هستند. آن‌ها هم پیمان طبیعی ارتش سوریه هستند؛ ارتشی که ما از آن حمایت می‌کنیم.

از سوی دیگر سخنگوی آشوری‌های سوریه اعلام کرد که داعش تهدید کرده 180 آشوری را که اخیرا در شهر حسکه ربوده بود اعدام می‌کند.

داعش خواهان دریافت 12 میلیون دلار برای آزادی ربوده شدگان شده است.

انتهای پیام

کد N986235

وبگردی