آفتاب

حمایت روسیه از گسترش ماموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین

حمایت روسیه از گسترش ماموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین

روسیه اعلام کرد که بر اساس توافق اخیر خواهان نظارت بیشتر ناظران اروپایی در اوکراین برای کمک به خروج توپخانه‌های سبک، تانکها و خمپاره اندازها از این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه اعلام کرد که از گسترش ماموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نظارت بر موفقیت روند صلح در اوکراین حمایت می‌کند.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که روسیه خواهان افزایش تعداد ناظران سازمان همکاری و امنیت در اروپا در اوکراین به بالاترین حد مجاز یعنی 1000 نفر است. در حال حاضر تعداد 543 نفر از نیروهای این سازمان در اوکراین فعالیت می‌کنند. این افزایش نیرو باید در راستای نظارت بر اجرای تعهدات جدید در جهت انجام توافق های 29 سپتامبر برای خروج توپخانه های سبک، تانکها و خمپاره اندازها از این کشور انجام گیرد.

ماموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا در دو منطقه پرتنش در شرق اوکراین بر اساس توافقنامه مینسک در ماه فوریه انجام می‌گیرد. این سازمان ماموریت نظارت بر نحوه اجرای آتش‌بس میان جدایی‌طلبان و نیروهای دولت اوکراین را بر عهده دارد. از زمان اجرای آتش‌بس جدید به میزان قابل توجهی خشونتها و تنش ها در اوکراین کاهش یافته است.

انتهای پیام

کد N986118

وبگردی