آفتاب

موشک "کلاب" در ایران سقوط نکرد

موشک "کلاب" در ایران سقوط نکرد

اخیرا ادعایی از سوی "سی ان ان" مطرح شده که جای تامل دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ـ محمد زرچینی: ادعاها و جنگ روانی رسانه‌های غربی یکی پس از دیگری جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته که تنوع این ادعاها تامل برانگیز است.
در ادامه سناریوی ادعای واهی رسانه‌های وابسته به غرب اخیرا شبکه " سی ان ان"  ادعایی را مطرح کرده مبنی بر اینکه  برخی موشک‌های شلیک شده روسی در آسمان ایران سقوط کرده است و این در حالی بوده که هیچ شواهدی چنین ادعایی را تایید نمی‌کند.
**دقت بالای موشک "کلاب"
اولا موشک‌های شلیک شده "کلاب" از نوع کروز بوده و با ماهواره هدایت می‌شوند و این یعنی دقت موشک پس از مرحله روانه سازی (Launching) ارزیابی شده و در این زمینه هیچ شکی نبوده که اهداف از پیش تعیین شده مورد اصابت قرار گرفته است.
ثانیا موشک‌های سنگینی که بین 6 تا 8 متر طول و وزن نسبتا قابل توجهی دارند قطعا میدان انفجاری گسترده ای را ایجاد می‌کنند و این موضوع به هیچ عنوان قابل پنهانکاری نیست. اگر یک موشک منفجر شود به فاصله چند صد متری خود میدان انفجاری ایجاد کرده و خسارات تاسف باری را به بار می‌آورد و انفجار موشک آن هم در یک شهر قابل پنهانکاری نیست.
**سرعت نشر اطلاعات و دروغ پردازی "سی ان ان"
به علاوه اینکه وقتی پهپادی که به دروغ شایعه می‌شود که در سیستان و بلوچستان سقوط کرده و خبر سقوط آن در فضای مجازی به سرعت  می‌چرخد چگونه ممکن است که خبر آن درز نکند و این یکی دیگر از علل اشتباه بودن ادعای سی ان ان است.
حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع ادعای موصوف را پیگیری کرد؛  اما تاکنون هیچ مقام آگاهی در این زمینه اظهار نظر نکرده و ضمنا مقامات روس و حتی خود آمریکایی‌ها نیز این موضوع را تکذیب کردند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تمام موشک هایی که ما از کشتی های جنگی خود به سوی مواضع داعش در سوریه شلیک کرده ایم با دقت تمام به اهداف مورد نظر اصابت کرده است. این مطلب در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر سقوط شماری از موشک های شلیک شده از دریای کاسپیین، در خاک ایران بیان می شود.

**وزارت دفاع روسیه: هیچ موشکی در ایران سقوط نکرد/موشک قبل و بعد شلیک روی اهداف قفل می‌شود /همه موشک‌های کروز شلیک شده با موفقیت به اهداف تعیین شده اصابت کردند
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد  "مسکو" ادعاهای مربوط به سقوط موشک‌های شلیک شده به سوی مواضع داعش در ایران را تکذیب می‌کند.  سخنگوی وزارت دفاع روسیه "ژنرال ایگور کوناشنکو" ،  طی بیانیه ای اعلام کرد «هر فرد حرفه‌ای می‌داند که (در این نوع از عملیات) اهدف قبل و بعد از اصابت قفل می شوند."   وی همچنین افزود "همه موشک‌های کروز شلیک شده با موفقیت به اهداف تعیین شده اصابت کردند".    

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد  "مسکو" ادعاهای مربوط به سقوط موشک‌های شلیک شده به سوی مواضع مواضع داعش در ایران را تکذیب می‌کند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه ژنرال ایگور کوناشنکو طی بیانیه ای اعلام کرد "هر فرد حرفه‌ای می‌داند که (در این نوع از عملیات) اهدف قبل و بعد از اصابت قفل می شوند". ژنرال کوناشنکو  همچنین افزود "همه موشک‌های کروز شلیک شده با موفقیت به اهداف تعیین شده اصابت کردند".
خبرنگاری درباره ادعای سقوط برخی از موشک های شلیک شده روسیه از دریای کاسپین  در خاک ایران پرسید؛ که جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  گفت من هنوز گزارش های مربوط به این موضوع را ندیده‌ام و در موضعی هم نیستم که بخواهم آنها را تایید کنم .
البته در دل ادعای "سی ان ان" نوعی حسادت کودکانه نیز دیده می‌شود که در این حسادت قصد این موضوع وجود دارد که وجهه نظامی فدراسیون روسیه در منطقه غرب آسیا تخریب و ایران یک کشور با ضریب نفووذ پذیری و آسیب پذیری بالا نشان داده شود.  از یاد نرود که چندین مقر داعش در سوریه مختل شده و این نتیجه حملات موشکی از دریای کاسپین است و سوال اینجاست که اگر این موشک‌ها نبود، آیا مقرهای داعش منهدم می‌شدند ضمن آنکه  "دلیور شلیک"  توسط فدراسیون روسیه به ثبت رسیده است.
به دلیل عدم تایید اصل موضوع درباره سقوط موشک روسیه در ایران توسط مقامات آمریکایی و روسی، خلاف واقع بودن موضوع و عدم برجای گذاشتن خسارتی که سقوط چنین موشک ‌هایی را تایید می‌کند، کروز بودن موشک‌های "کلاب" و برخورد دقیق با  کمترین خطا و .... نشان می‌دهد که ادعاهای مربوط به سقوط موشک‌های شلیک شده به سوی مواضع داعش در ایران خلاف واقعیت (کذب) است.
کد N986110

وبگردی