آفتاب
هم

پیشروی ارتش سوریه در حومه شمالی حماة و لاذقیه /ادامه حمله جنگنده‌های روسی به مواضع داعش

پیشروی ارتش سوریه در حومه شمالی حماة و لاذقیه /ادامه حمله جنگنده‌های روسی به مواضع داعش

همزمان با پیشروی ارتش سوریه در حومه شمالی حماة و لاذقیه در راستای عملیات گسترده زمینی خود، منابع سوری اعلام کردند که جنگنده‌های روسیه 29 مرکز آموزش نظامی داعش را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع نظامی سوری اعلام کردند که ارتش سوریه در راستای عملیات گسترده زمینی خود با حمایت هوایی روسیه کنترل ارتفاعات استراتژیک سکیک در حومه شمالی حماة را در دست گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل روستای عطشان در دشت استراتژیک الغاب واقع در حومه شمالی حماة و روستای ام حارتین در شرق این شهر را پس از درگیری با گروه‌های مسلح مخالف از جمله جبهه النصره در دست گرفت. تلویزیون رسمی سوریه نیز این خبر را تایید کرد.

در حال حاضر درگیری‌ها در ارتفاعات حومه شمالی لاذقیه همچنان ادامه دارد و ارتش سوریه با حمایت حزب‌الله لبنان وارد درگیری‌هایی با جیش الفتح در این ارتفاعات شده است.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای دولتی در منطقه کفر دلبه پیشروی کرده و کنترل مراکزی را در این منطقه در دست گرفته‌اند. این پیشروی‌ها همزمان با حملات گسترده جنگنده‌های روسیه صورت گرفته است.

ارتش سوریه از چند روز پیش عملیات زمینی گسترده را در مرکز و شمال غرب کشور با حمایت جنگنده‌های روسیه آغاز کرده است.

در همین حال منابع سوری اعلام کردند که داعش کنترل روستاها و شهرک‌های تل قراح، فافین، تل شعیر، تل ساسین و مناطق دیگر در حومه شمالی حلب را در دست گرفته است.

این اقدام به دنبال عقب‌نشینی گروه‌های مسلح مخالف از جبهه‌های جنگ علیه داعش در حومه شمالی حلب صورت گرفت.

به دنبال این حادثه داعش برای نخستین بار در جنگ تن به تن با ارتش سوریه در حومه شمالی حلب قرار گرفته است.

همزمان با این تحولات روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور 55 مرکز داعش را در سوریه هدف قرار دادند و 29 پادگان آموزش نظامی تروریست‌ها و 23 پایگاه و انبار مهمات را منهدم کردند.

حملات جنگنده‌های روسیه در استان‌های دمشق، حلب، حماة، إدلب و رقه صورت گرفت.

سخنگوی نیروی هوایی روسیه نیز اعلام کرد که روسیه از بالگردها در حملات خود علیه تروریست‌ها در سوریه استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N986105

وبگردی