آفتاب
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

سوریه سقوط می‌کرد اگر سردار همدانی در آنجا حضور نداشت

سوریه سقوط می‌کرد اگر سردار همدانی در آنجا حضور نداشت

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر نقش سردار همدانی در جبهه مقاومت سوریه، گفت: سوریه سقوط می‌کرد اگر سردار همدانی در آنجا حضور نمی‌یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، سردار "غلامعلی ابوحمزه" در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نقش سردار همدانی به عنوان مدافع حرم و مستشار ارشد سپاه در جبهه سوریه، بسیار تعیین‌کننده و اساسی بوده و اگر تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و سیاست‌های ایشان نبود، احتمال سقوط سوریه وجود داشت.

وی ادامه داد: از فعالیت‌های مهم ایشان هماهنگ کردن مجموعه مردم و جوانان سوریه در قالب جیش‌الوطنی و انتقال تجربیات هشت سال دفاع مقدس خود به مردم و دولت سوریه بود.

ابوحمزه با اشاره به اهمیت کشور سوریه برای ایران و همچنین دشمنان ایران، گفت: سوریه عمق استراتژیک نظام جمهوری‌اسلامی ایران است چرا که این کشور در مسیری قرار گرفته که محور مقاومت بوده و به کشورهای عراق، لبنان و فلسطین دسترسی دارد و دارای جایگاه دقیق، عمیق و وسیع است.

وی فلسطین را یکی از آرمان‌های انقلاب از بدو شروع این نهضت در سال 47 تا الان دانست و تاکید کرد: بیش از 50 سال است که فلسطین از آرمان‌های انقلاب و نظام بوده است، بنابراین ما اگر بخواهیم هر کمکی به فلسطینیان و دیگر مردم مستضعف داشته باشیم، باید از سوریه عبور کنیم.

ابوحمزه با بیان اینکه همه دشمنان در حال تلاش برای از بین بردن اقتدار و قوت ایران در کشورهای مقاومت اسلامی همچون فلسطین، عراق و لبنان هستند، تصریح کرد: استکبار جهانی و همدستانش بیش از 40 کشور را بسیج کرده‌اند تا با دعوت و آموزش تروریست‌ها محور مقاومت اسلامی و ارتباط‌ بین کشورهای اسلامی را از بین ببرند.

وی با اشاره به هماهنگی به وجود آمده بین کشورهای ایران، روسیه، عراق و سوریه برای از بین بردن تروریست‌ها، اظهار کرد: برخلاف صحبت‌های رسانه‌های غربی تنها یکی دو درصد از شیعیان در سوریه زندگی می‌کنند و باقی مردم سوری اهل تسنن هستند اما به علت قرار گرفتن سوریه در مکان مهم و شرایط خاص برای ایران و دشمنان ایران مهم است.

فرمانده سپاه همدان نقش ایران در سوریه را تنها مستشاری دانست و گفت: کار اصلی در سوریه را خود ارتش و مردم آن با استفاده از تجربیات مستشاران ایران انجام دادند و مرحله به مرحله باعث عقب‌نشینی داعشی‌ها و تروریست‌ها از خاک سوریه شدند.

وی ادامه داد: شهید سردار همدانی متولد 1329بود و با آنکه به سن بازنشستگی رسیده بود، باز هم مشتاقانه به خدمت ادامه می‌داد و از ابتدای انقلاب تا کنون، مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشت که آخرین آن جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) بود.

ابوحمزه به بیان ویژگی‌های اخلاقی سردار همددانی پرداخت و تصریح کرد: سردار همدانی به هدف خود، سپاه، انقلاب، نظام و مردم باور و ایمان و اعتقاد کامل داشت و در تمامی صحبت‌ها و رفتارهایش این ایمان و اعتقاد نمایان بود.

وی به اخلاص زیاد سردار همدانی اشاره کرد و افزود: سردار شهید همدانی همیشه مطیع امام(ره) و ولایت بود و خستگی‌ناپذیری از ویژگی‌های بارز شخصیتی وی بود.

ابوحمزه دشمن‌شناسی و قاطع و محکم بودن در مقابل دشمنان داخلی و خارجی را از دیگر ویژگی‌های سردار همدانی عنوان کرد و گفت: سردار همدانی بسیار مردم‌دار بود و علاقه زیادی به مردم داشت و در عین حال از نقش خود در خانواده غافل نبوده و با آنها با نهایت رأفت و مهربانی برخورد می‌کرد.

وی شخصیت سردار همدانی را شخصیتی ملی و فراملی دانست و افزود: سردار همدانی قبل از خداحافظی با خانواده‌اش از شهادتش خبر داده و خواسته بود که پیکرش در همدان دفن شود.

ابوحمزه با اشاره به نحوه شهادت سردار همدانی تاکید کرد: این حادثه از پیش طراحی شده نبوده است و اصولا دشمن توانمندی و جرأت این را ندارد که سردار را مستقیما مورد هدف قرار دهد.

وی تصریح کرد: خودروی حامل سردار همدانی در مسیر حرکت خود نزدیک شهر حلب، دچار حادثه شده و این باعث شهادت سردار همدانی می‌شود. در این حادثه جز سردار همدانی، هیچ ایرانی دیگر دچار حادثه نشده است.

انتهای پیام

کد N985826

وبگردی