آفتاب

طرح جدید قانون‌گذاران برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در وینسکانسین

طرح جدید قانون‌گذاران برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در وینسکانسین

قانون‌گذاران ایالات ویسکانسین قانونی را ارائه کرده‌اند که به ممنوعیت 32 ساله این ایالت در ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلرنیوز، طرح‌های ارائه شده به هر دو مجلس قانون‌گذاری این الات به دنبال تغییر روند تصویب نیروگاه‌های هسته‌ای جدید به وسیله‌ی لغو قوانین موجود و قرار دادن انرژی هسته‌ای در فهرست گزینه‌های تولید نیرو است. تحت قانون فعلی ایالت ویسکانسین، ساخت هرگونه نیروگاه جدید نیاز به مجوز کمیته خدمات عمومی این ایالت دارد، افزودن بر شرطی که باید برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید برآورده شود، قوانین فعلی نیز مانع ارائه مجوز لازم از سوی این کمیته می‌شود.

این دو شرط عبارتند از اول این که باید تاسیسات مجاز وابسته به دولت مرکزی با ظرفیت کافی برای دریافت سوخت مورد استفاده از تمام نیروگاه‌های هسته‌ای در دسترس باشد و دوم این که ساخت نیروگاه دارای مزایای اقتصادی برای پرداخت کنندگان مالیات باشد.

این قانون جدید هر دوی این شروط را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای حذف می‌کند.

قانون کنونی ویسکانسین، آژانس‌ها و دولت محلی را وادار می‌کند تا پروژه‌های انرژی جایگزین و جدید را که مقرون به صرفه عملی هستند، طبق اولویت فهرست از پیش تعیین شده طراحی کنند.

ایالت ویسکانسین دارای دو راکتور آب تحت فشار 591 مگاواتی در نیروگاه پوینت بیچ است. واحد یک از سال 1970 و واحد 2 از 1972 مشغول فعالیت هستند و مجوز دارند تا سال 2030 و 2033 به کار خود ادامه دهند.

طبق اطلاعات موسسه انرژی هسته‌ای ایالات متحده، واحدهای پیچ باتم حدود 18 درصد برق ایالت را تامین می‌کنند. نیروگاه هسته‌ای کیوانی نیز از سوی مالک آن دو مینیون به دلیل شکست در پیدا کردن خریدار تعطیل شد و اکنون از کار افتاده است.

انتهای پیام

کد N985717

وبگردی