آفتاب

آخرین گفت و گوی سردار همدانی با خبرآنلاین: سپاه اگر در سیاست وارد نشود سپاه نیست

آخرین گفت و گوی سردار همدانی با خبرآنلاین: سپاه اگر در سیاست وارد نشود سپاه نیست

شهید حسین همدانی مهرماه سال 89 گفت و گوی مشروحی با خبرآنلاین داشت که در آن به تشریح نقش بسیج و سپاه در حوادث سال 88 پرداخته بود.

به گزارش خبرآنلاين، او در بخشي از اين گفت و گو از اهداف دشمن بعد از جنگ سخن گفت. درباره «تهی کردن و خالی کردن باورها» که در میادین جنگ نتوانستند آن را تغییر دهند. تلاشي که او آن را «جنگ نرم» خوانده که بر «تهدید نظامی» اولویت يافته است.

تدبير سردار براي مقابله با اين تلاش دشمن نيز از اين قرار بود که «جمعیت 8 میلیون و500 هزار نفری تهران همگی بسیجی شوند». البته به زعم وي «همه مردم بسیجی هستند» ولي بسیجی بد تعریف شده. از نظر وي «هر کس که دلش برای نظام و اسلام و ایران می ثپد، بسیجی است ولو اینکه مسلمان نباشد».

به گفته وي مردمی که 9 دی سال 88 در دفاع از ولایت به خيابان آمدند، بسیجی بودند. از نگاه سردار همداني رخدادهای سال 88 یکی از کمین هایي بود که بحمدالله کاروان انقلاب از آن عبور کرد. او که پیش بینی مي کردکمین های سخت تری در پیش روي انقلاب باشد، به خبرآنلاين گفته بود که انتظار حوادث سال 88 را هم داشته است. آن هم بر اساس «برآورد اطلاعاتی نه تحلیل و تفسیر» که می گفت شبکه های جاسوسی دشمن و با توجه به اختصاص بودجه برای مقابله با انقلاب در کنگره آمریکا برنامه های داشتند.

او در پاسخ به انتقاداتي که «چرا بسیج را به عرصه آورديد؟» مي گفت: ما می خواهیم بسیج را چه کارش کنیم؟ بگذاریم در قوطی کبریت بماند! روز عاشورا بسیجی های در هیات داشتند سینه می زدند. گفتیم چه دارید سینه می زنید برای امام حسین، در میدان ولیعصر جسارت شده به تکیه امام؛ شما اینجا سینه می زنید؟ همین که گفتیم مسئول هیات، گفت عزاداری بس است. ما باور نمی کردیم که روز عاشورا جسارت را به حد اعلای خودش برسانند. فکر می کردیم اینها با دولت مخالفند، با برخی بخش های نظام مخالفند اما با امام حسین نباید اینها مخالف باشند. وقتی روز عاشورا چنین جسارتی می کنند بسیج سالم بماند؟ ما چنین بسیجی را نمی خواهیم. ما بسیجی می خواهیم در زمان خطر آبرو، جان و همه سرمایه اش را به میدان بیاورد. ما از 22 بهمن سال قبل جانباز 70 درصدی داریم. ما با هیچکس درگیر نشدیم اما در شهرک غرب و میدان کاج از بالای ساختمان وسیله ای را پرتاب کردند که الان این برادر ما چهار، پنج عمل مغر انجام داده، اما بهبود پیدا نکرده است. سرش دچار آسیب بسیار جدی شده است. اخیرا که من از پزشک اش سوال کردم پزشکان خیلی امیدوار نیستند. ما گل را به کسی می دهیم که آمده اعتراض کرده، اما در مقابل کسی که قمه کشیده و دست بسیجی ما را قطع کرده ما نباید گل بدهیم.

سردار شهيد همداني در واکنش به اتفاقاتي که به نام بسيج رخ مي دهد هم گفته بود: این مظلومیت بسیج است که هر اتفاقی می افتد و سازمان های رسمی مسئولیت نمی پذیرند، به بسیج و سپاه برمی گردانند! او اين را پس از تجمعي که در مقابل خانه مهدي کروبي از نامزدهاي معترض انتخابات سال 88 رخ داد، گفت و افزود: هر اتفاقی را که به بسیج آسیب می رساند به نام آن انجام دهند. اين تجمع کار ما نبود و هیچ بحثی هم درباره آن نیست. سپاه و بسیج آن قدر شجاعت دارد که هر کاری که انجام می دهد اعلام کند و بگوید ما انجام دادیم.
وي درباره انتقاداتي که به ورود سپاه به فعاليت هاي سياسي مي شد، نيز گفته بود: سپاه از روز اول که تشکیل شد، سیاسی بوده است. سپاه اگر وارد عرصه سیاسی نشود اصلا سپاه نیست؛ بسیج نیست. مگر می شود یک بسیجی، فهم و بینش سیاسی نداشته باشد. هر رئیس جمهوری را مردم انتخاب کردند ما موظف هستیم که حمایت کنیم. تا چه مرزی؟ چه آقای هاشمی باشد چه آقای خاتمی و چه احمدی نژاد یک خط قرمز داریم و آن «ارزش ها» است.


شرح کامل اين گفت و گو را اينجا بخوانيد.
2727

کد N985677

وبگردی