آفتاب
یک کارشناس مهدویت:

انتظار یعنی تبدیل جامعه دین‌دار به دین‌یار

انتظار یعنی تبدیل جامعه دین‌دار به دین‌یار

یک استاد مرکز تخصصی مهدویت گفت: باید در دوران غیبت دین‌یار باشیم زیرا دین‌دار بودن به تنهایی برای انتظار کافی نیست.

یک استاد مرکز تخصصی مهدویت گفت: باید در دوران غیبت دین‌یار باشیم زیرا دین‌دار بودن به تنهایی برای انتظار کافی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در دومین جلسه از نهمین دوره آموزشی مبانی مهدویت 313 یار موعود اظهار کرد: انتظار یعنی چشم به راه بودن، این چشم به راهی فرد منتظر در شخصیت وی اثرگذار است. انتظار فرج، افضل اعمال است و یقینا اجتماعات مهدوی ظهور را جلو می‌اندازد.

وی افزود: در دعای افتتاح می‌خوانیم:(خدایا ما را در حکومت مهدی (عج) جزو دین یاران قرار بده.)کسی می‌تواند در حکومت حضرت مهدی (عج) رهبری کند که در دوران غیبت ژن دعوت‌گری داشته باشد. انتظار یعنی تبدیل جامعه دین دار به دین یار.

کفیل اظهار کرد: انتظار با فضیلت‌ترین کارهاست زیرا با توجه به مفهوم انتظار است که می‌توان دوران غیبت را به دوران ظهور تبدیل کرد.

وی ادامه داد: مفهوم دیگر انتظار این است که در دوران غیبت دعوت‌گری داشته باشیم و در واقع در دوران غیبت دین یار باشیم زیرا دین‌دار بودن به تنهایی برای انتظار کافی نیست. دین‌یار بودن یعنی آنکه شخص دغدغه دین دارد و منتظر است. دغدغه انتظار نه به این معنی که فقط با زبان منتظر باشیم بلکه انتظار را در عمل نشان دهیم.

این استاد حوزه افزود: اولین اثر حذف خود است انسان منتظر دنبال نفع شخصی و زندگی شخصی نیست تا موقعی که به خود تعلق داریم نمی‌توانیم به امام فکر کنیم، امام زمان (عج) تمدن انسان محوری را به تمدن خدا گرایی تبدیل می‌کند.

وی در پایان سخنان خود سه راه اساسی برای تبدیل دوران غیبت به دوران ظهور که مهم‌ترین وظیفه انسان منتظر است را ارائه کرد و گفت: سه راهکار اساسی برای تبدیل دوران غیبت به دوران ظهور وجود دارد که شامل، فهم دوران غیبت، فهم دوران حکومت و مدیریت زمان است.

انتهای پیام

کد N985659

وبگردی