آفتاب
معاون سازمان تبلیغات بیان کرد

کمبود مبلغ برای اعزام به مناطق محروم کشور

کمبود مبلغ برای اعزام به مناطق محروم کشور

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متاسفانه در سراسر کشور با توجه به جامعه هدف بالا شاهد کمبود مبلغ هستیم که بخش عمده آن توسط حوزه‌های علمیه برطرف می‌شود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متاسفانه در سراسر کشور با توجه به جامعه هدف بالا شاهد کمبود مبلغ هستیم که بخش عمده آن توسط حوزه‌های علمیه برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در جمع خبرنگاران در خصوص طراحی 10 ساله این سازمان، گفت: این استراتژی سال گذشته طراحی شده ولی هنوز ابلاغ نشده است. در این طرح مواردی مانند ظرفیت، توانمندی، تهدیدها و فرصت‌ها در نظر گرفته شده است که بخشی از آن بر اساس نیازهای بومی استان‌ها طراحی می‌شود و بخش دیگر از سوی سازمان ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: توجه به ظرفیت‌های تبلیغی و تهدیدات دشمن و استفاده از ظرفیت‌ها از اصول فعالیت‌های این سازمان است که سبب می‌شود این سازمان در جبهه‌های مورد فعالیت خود اثرگذار باشد. اگرچه وضعیت کنونی این سازمان نامطلوب نیست، ولی تا رسیدن به قله‌های مطلوب فاصله وجود دارد، لذا در استراتژی 10 ساله سازمان راه‌حل‌هایی پیشنهاد شده است تا این فاصله‌ها کم شود.

این مسئول در خصوص برنامه‌های این سازمان در ماه محرم خاطرنشان کرد: اعزام مبلغان در راس برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای ایام ماه محرم قرار دارد و با ساماندهی هیئت‌ها و مداحان سبب رسیدن به این اهداف می‌شود، امسال نیز همانند سال گذشته پیش‌بینی می‌شود 50 هزار مبلغ برای مراسم عزاداری ماه محرم اعزام شود.

وی در خصوص اعزام مبلغ به روستاهای محروم کشور اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی توزیع‌کننده شبکه تبلیغی در کشور است، ولی متاسفانه در سراسر کشور با توجه به جامعه هدف بالا شاهد کمبود مبلغ هستیم که بخش عمده آن توسط حوزه‌های علمیه برطرف می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اولویت ارسال مبلغ با روستاهای بالای 200 خانوار و مراکزی است که حضور مبلغ در آن مراکز اثرگذارتر است، این در حالی است که معتقدیم در همه مناطق کشور باید روحانی حضور داشته باشد.

فعالیت‌های این سازمان به صورت بومی در استان‌ها اجرا می‌شود

نوری‌زاده همچنین در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این‌که «مبلغانی که تسلیم پرورگار بوده، بهترین گویندگان روی زمین هستند» گفت: با توجه به اینکه تعامل اندیشه و افکار از عمده‌ترین تاثیرات فرهنگ است لازم است، همه دستگاه‌های اجرایی بخشی از فعالیت خود را به فرهنگ اختصاص دهند، زیرا انقلاب اسلامی ایران، فرهنگی بوده و لذا فرهنگ باید محتوای همه امور باشد.

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف در سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌ها بومی شده است و تصمیم‌گیرنده اصلی در برنامه‌ها استان‌ها هستند، در همین راستا سال گذشته استراتژی 10 ساله سازمان با رویکردی تحولی تدوین شده است.

این مسئول با اعلام این‌که «بالغ بر 91 هزار هیئت مذهبی با سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند و 50 هزار مبلغ نیز از طریق سازمان اعزام شده‌اند» اظهار کرد: فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی با دو سرمایه نیروی انسانی کارآمد و اعتماد ملی انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم تصریح کرد: انبیا مبعوث شده‌اند تا یادآور نعمت‌های بزرگ خداوند به انسان‌ها باشند و قابلیت خدادی آن‌ها را شکوفا کنند، زیرا قلوب انسان سرشار از گنجینه‌های خدادادی است.

وی با بیان این‌که «مقام معظم رهبری و مراجع بزرگ به سازمان تبلیغات اسلامی چشم امید دارند» یادآور شد: دو فرصت بزرگ تبلیغ در ماه‌های رمضان و محرم در اختیار مبلغان گذاشته شده است، البته باید در نظر داشت تبلیغ برای جا باز کردن بین مردم زمان بر است و در زمان طولانی نیز ماندگار خواهد شد.

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان این‌که «زنجان شهری دلنشین است که عقبه تاریخی قابل افتخار و پیشینه فرهنگی قوی آن را زبانزد کرده است» عنوان کرد: روح ولایت‌مداری صادقانه مردم زنجان عالم‌گیر شده است و حضور شایسته مردم این استان در عرصه‌هایی همچون دفاع‌مقدس و دسته‌های عزاداری مزیت این استان است.

حجت‌ااسلام مسعود صفی‌یاری ادامه داد: فضاهای گسترده‌ای در زنجان قابل احصا است، لذا فعالیت‌ها در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان مبتنی بر تحلیل محیطی و احصای تهدیدها همراه با اولویت‌بندی خواهد بود. همچنین در اجرای برنامه‌های این اداره‌کل همواره استفاده از اندیشه و نظر نخبگان و بدنه فرهنگی استان مورد توجه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان زنجان تقدیر و حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری به‌عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام

کد N985649

وبگردی