آفتاب
با هدف رایزنی برای حل بحران؛

میانجی سازمان ملل در یمن به امارات و عربستان می‌رود

میانجی سازمان ملل در یمن به امارات و عربستان می‌رود

منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کردند که فرستاده سازمان ملل به یمن به زودی سفری را به ابوظبی، ریاض و مسقط خواهد داشت و طی آن با طرف‌های درگیر یمنی در خصوص حل بحران گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع دیپلماتیک آگاه با اعلام این خبر تاکید کردند که اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن ظرف یک یا دو روز آینده به عربستان خواهد رسید و پیش از آن نیز سفر کوتاهی به امارات خواهد داشت.

قرار است ولد شیخ در ریاض با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و برخی مشاوران سیاسی دولت مستعفی و همچنین احزاب سیاسی یمن برای تبادل نظر در خصوص پایبندی حوثی‌ها و حزب علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن دیدار کند.

فرحان حق، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که ولد شیخ احمد در منطقه حضور دارد تا گفت‌وگوهایی را با طرف‌های بحران یمن جهت پیشبرد مذاکرات میان دولت مستعفی و حوثی‌ها برگزار کند.

وی تاکید کرد که سند هفت بندی جایگزین قطعنامه 2216 شورای امنیت نیست و تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت، طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن و نتایج مذاکرات ملی سه رکن اصلی هستند که ولد شیخ احمد برای برگزاری مذاکرات صلح به آن‌ها تکیه خواهد کرد.

وی گفت که فرستاده سازمان ملل به یمن روز پنج شنبه به منطقه بازگشته تا به رایزنی‌های خود ادامه بدهد.

به گفته منابع دیپلماتیک آگاه منصور هادی نامه‌ای را برای بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل فرستاده و در آن بر آمادگی خود برای ورود به مذاکرات سیاسی با حوثی‌ها به شرط اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت اعلام کرده است.

به گفته این منابع اختلافاتی نیز بر سر مکان برگزاری گفت‌وگوها وجود دارد و منصور هادی به مکان پیشنهادی اعتراض کرده است.

انتهای پیام

کد N985542

وبگردی