آفتاب

پوتین یکی از نزدیک‌ترین متحدش را برکنار کرد

پوتین یکی از نزدیک‌ترین متحدش را برکنار کرد

رئیس‌جمهوری روسیه یکی از نزدیکترین و صمیمی‌ترین متحدش را پس از آنکه پسرش دریافت تابعیت انگلیس را درخواست داد، اخراج کرد چراکه وی این اقدام را نوعی خیانت تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، "ولادیمیر یاکوئین"، یکی از قدیمی‌ترین همکاران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و یکی از متحدان وفادار کرملین در اوت سال جاری میلادی بازنشستگی خود را به عنوان «رئیس خطوط راه‌آهن روسیه» اعلام کرد.

یاکوئین بخشی از اطرافیان نزدیک پوتین تلقی شده و بازنشستگی‌اش باعث گمانه‌زنی‌های بسیاری مبنی بر تفرقه و دودستگی در بین سران مسکو در رسانه‌ها و مطبوعات روسیه شد.

اما منابع آگاه اعلام کردند، اخراج ولادیمیر یاکوئین نتیجه افزایش ناکامی‌ها در کرملین نسبت به فساد فراگیر مرتبط با فعالیت‌های "آندری یاکوئین" پسر وی است که در لندن زندگی می‌کند.

یکی از منابع نزدیک به این خانواده گفت: حتی پس از آنکه پوتین گفت "دیگر کافی است" اما آنها باز هم به بیرون کشیدن پول از این کمپانی ادامه دادند.

منابع مدعی هستند، هنگامی که اندری یاکوئین که مدت‌ها است در خانه 4.5 میلیون پوندی در انگلیس زندگی می‌کند، درخواست دریافت پاسپورت این کشور را ارائه داد، پوتین این تصمیم را اتخاذ کرد.

یکی از منابع گفت: این اقدام در شرایط جنگ روسیه با غرب، نوعی خیانت تلقی شده است.

دادگاه ویژه‌ای که در این خصوص از سوی اداره اطلاعات فدرال و سرویس نظارت مالی روسیه تشکیل شد که به کمپانی «Reginal Hotel chain» و «Far East Land Bridge» که در قبرس ثبت شده‌اند، اشاره کرد.

هتل زنجیره‌ای «Reginal» که اندری یاکوئین مدیریت آن را به عهده دارد با هدف اسکان مسافران تجاری نزدیک به خطوط راه‌آهن سراسر روسیه ایجاد شد. وی گفت: این هتل یک مقاطعه‌کار روسی را استخدام کرده و وی از جایگاه پدرش هیچ سوءاستفاده‌ای نکرده است.

کمپانی «Far East Land Bridge» که با یکی از شرکت‌های تابع «خطوط راه‌آهن روسیه» شریک است، به عنوان جایگزین سریع‌تری برای جابه‌جایی اجناس میان آسیا و اروپا از طریق کانال سوئز ایجاد شد و با شرکت اندری یاکوئین مستقر در لندن تحت عنوان «venture Investments a Yield Managementllp» مرتبط است.

این در حالی است که یکی از سخنگویان اندری یاکوئین این گزارشات را به عنوان "حمله سیاسی متوالی" رد کرد.

وی افزود: این مساله‌ای است که اندری اغلب با آن مواجه می‌شود اما به آن توجهی نمی‌کند. اندری هرگونه گمانه‌زنی درباره تخلفات مالی را رد کرده و این مساله را که پدرش در اداره این کمپانی‌ها دست داشته رد می‌کند.

این سخنگو تایید کرد که آندری یاکوئین پاسپورت انگلیسی دارد.

انتهای پیام

کد N985478

وبگردی