آفتاب

درخواست شورای امنیت از لیبیایی‌ها برای امضای توافقنامه سیاسی اخیر

درخواست شورای امنیت از لیبیایی‌ها برای امضای توافقنامه سیاسی اخیر

اعضای شورای امنیت از توافق تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی استقبال کرده و از تمامی طرف‌های لیبیایی خواستند تا این توافقنامه را امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العربیه، 15 کشور عضو شورای امنیت در بیانیه‌ای که با توافق آرای صادر شده از تمامی طرف‌های لیبیایی خواستند تا از این توافق حمایت کرده و آن را امضا کنند و هرچه سریعتر دولت وحدت ملی را تشکیل دهند.

آن‌ها همچنین از هیات سازمان ملل در لیبی خواستند تا برای "هماهنگی کمک‌های بین‌المللی به دولت وحدت ملی لیبی" کمک کند.

در همین حال اعضای شورای امنیت تهدید کردند که هر کس را که صلح لیبی را به هم بزند و برای جلوگیری از اجرای این توافق تلاش کند، مجازات می‌کنند.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با استقبال از این توافق عنوان داشت که این توافق گام مهمی برای بازگرداندن صلح و ثبات در لیبی از طریق تشکیل دولتی است که برای یکپارچه کردن این کشور تلاش می‌کند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه لیبی همچنان با چالش‌های بسیاری مواجه است از پارلمان طبرق و کنگره ملی سراسری منحل شده خواست تا هر چه سریعتر چارچوب فعالیت سیاسی نهایی و ساختار دولت توافق ملی را تصویب کنند.

هیات سازمان ملل در لیبی اسامی را برای تصدی پست‌های نخست وزیری و وزرای دولت توافق ملی در لیبی را به عنوان مرحله اول از توافق پیشنهاد داد این توافق به سختی پس از چند ماه مذاکره در شهر صخیرات مراکش حاصل شد.

اما همچنان دو پارلمان طبرق و طرابلس که با هم رقابت دارند باید فهرست دولت پیشنهادی از سوی سازمان ملل را تصویب کنند.

از سوی دیگر، صدها تن در البیضا المرج، بنغازی و شحات در اعتراض به اسامی پیشنهادی از سوی هیات سازمان ملل در لیبی تظاهرات کردند.

انتهای پیام

کد N985388

وبگردی