آفتاب

صدا و سیما باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مجوز پخش غیرفراگیر صوت و تصویر بگیرد

صدا و سیما باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مجوز پخش غیرفراگیر صوت و تصویر بگیرد

قائم مقام رگولاتوری اعلام کرد: صدا و سیما براساس قانون صرفاً متولی پخش فراگیر صوت و تصویر است و در موارد غیرفراگیر که بعنوان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات است دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی الزامی است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، لطف‌ا... سبوحي افزود: صدا و سيما مي‌تواند از امكانات و زيرساختهاي ارتباطي و فناوري اطلاعات كه توسط دارندگان پروانه از رگولاتوري، فراهم شده‌اند براي انجام وظايف خود اقدام كند و لكن تمام محتوي صوتي و تصويري در انحصار صدا و سيما نيست.

پخش فراگير يك مفهوم كاملاً مشخص با تعاريف استاندارد است و صدا و سيما بايد در راستاي وظايف خود برنامه‌ريزي كند.

وي با اشاره به گسترش روزافزون حجم ترافيك و محتوا در شبكه ارتباطي بي‌سيم و نياز به فركانسهاي بيشتر بعنوان زيرساخت اصلي و تصميمات اتخاذ شده در مجامع بين‌المللي گفت: تغيير تلويزيون آنالوگ به ديجيتال، تغييرات جدي در جدول فركانسي كشورها بوجود آورده است و بخشهائي از فضاي فركانسي كه قبلاً براي پخش همگاني استفاده مي‌شده است در اختيار اپراتورهاي تلفن همراه قرار خواهد گرفت.

سبوحي افزود: بر همين اساس تغييرات لازم روي جدول ملي فركانس كشور توسط سازمان انجام شده است و در چارچوب اين جدول هرگونه استفاده از باندهاي فركانسي بدون دريافت مجوز از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي ممنوع بوده و اين سازمان براساس قوانين و مقررات جاري كشور براي ممانعت از پخش اقدام خواهد كرد.

قائم مقام رگولاتوري به شركتهاي علاقه‌مند به همكاري با صدا و سيما توصيه كرد: در چارچوب مقررات جديد فركانسي برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري كنند و درصورت عدم رعايت ضوابط جديد فركانسي كشور از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي اعمال مقررات خواهد شد.


5656

 

کد N985372

وبگردی