آفتاب
با هدف تقویت همکاری‌های نظامی با مصر؛

نخست وزیر فرانسه امروز به قاهره می‌رود

نخست وزیر فرانسه امروز به قاهره می‌رود

نخست وزیر فرانسه امروز (شنبه) و در اولین مقصدش در خاورمیانه وارد مصر می‌شود. وی قرار است در این سفر قرارداد فروش ناوهای هلیکوپتربر "میسترال" به قاهره را امضا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در ضیافت ناهار با مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه کمی پس از حضورش در مصر دیدار می‌کند.

والس در سفرش به مصر که ایستگاه اول وی از سفرهای چهار روزه به خاورمیانه است قرارداد فروش ناوهای هلی‌کوپتربر میسترال به قاهره را که ماه سپتامبر اعلام شد امضا می‌کند.

در زمینه اقتصادی نیز والس با شریف اسماعیل، همتای مصری‌ خود در خصوص سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف و امضای برخی توافقنامه‌های اقتصادی به ارزش 40 میلیون یورو جهت حمایت از طرح تولید برق دیدار خواهد کرد.

بنا به گزارش رسانه‌های فرانسوی، والس به "مسیر روشن" روابط فرانسه و مصر چه در سطح سیاسی یا تجاری نیز در مذاکراتش اشاره و تاکید خواهد کرد.

در سطح نظامی نیز همکاری فعالی میان پاریس و قاهره برقرار است.

پس از این که روسیه فروش دو ناو میسترال را به مصر به دلیل بحران اوکراین لغو کرد فرانسه به توافقی با قاهره دست یافت که براساس آن قاهره با قیمتی حدود 950میلیون یورو این دو ناو را خریداری خواهد کرد.

سفر والس به منطقه شامل کشورهای اردن و عربستان نیز خواهد بود و با محوریت بررسی روابط دوجانبه و درگیری‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N985330

وبگردی