آفتاب

معاون نخست وزیر ترکیه: روسیه به نقض حریم هوایی ترکیه پایان دهد

معاون نخست وزیر ترکیه: روسیه به نقض حریم هوایی ترکیه پایان دهد

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که روسیه باید به سرعت به نقض حریم مرزهای ترکیه پایان دهد و اگر نقض حریم هوایی این کشور یک اشتباه بوده، دیگر آن را تکرار نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آنادولو، نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه در این باره گفت؛ روابط ترکیه و روسیه نباید فدای منافع سیاسی در سوریه شود.

کورتولموش سپس با اشاره به اظهارات مقام روسی مبنی بر اینکه هدفشان از پرواز در نزدیکی مرزهای ترکیه حفاظت از مرزهای این کشور است اظهار کرد: ترکیه می‌تواند امنیت مرزهای خود را تامین کند.

وی با اشاره به ضرورت دستیابی به راه حلی در سوریه مبنی بر تفاهم گروه‌های درگیر و مهم بودن دستیابی به چنین راه حلی برای آینده منطقه تاکید کرد: بازیگران خارجی باید در کمترین میزان ممکن و تنها برای دستیابی به راه حل در سوریه دخالت کنند.

این سیاستمدار ترک افزود: تاکنون کشورهای خارجی بسیاری وارد میدان جنگ سوریه شده‌اند و اضافه شدن روسیه قطعا به دستیابی به صلح کمک نخواهد کرد.

کورتولموش ابراز امیدواری کرد: ما امیدواریم روسیه با توقف دخالت‌های این چنینی خود در سوریه از تشدید بحران این کشور جلوگیری کند.

معاون نخست وزیر ترکیه سپس با اشاره به فعالیت‌های گسترده داعش در عراق و سوریه گفت: هرجایی که داعش حضور دارد فضا برای دخالت همه کس باز است.

گفته می‌شود هواپیماهای روسی طی روزهای سوم و چهارم اکتبر مرزهای ترکیه را در نزدیکی مرز با سوریه نقض کرده‌اند و وارد حریم هوایی ترکیه شده‌اند.

آنکارا به عنوان یکی از متحدان ناتو که دومین ارتش بزرگ این ائتلاف را دارد، در واکنش به این اقدام روسیه، هواپیماهای اف 16 خود را به پرواز درآورد.

انتهای پیام

کد N985288

وبگردی