آفتاب

صادرات ملیله زنجان چمدانی است

صادرات ملیله زنجان چمدانی است

یک ملیله‌کار زنجانی تاکید کرد: صادرات ملیله زنجان چمدانی است.

محسن یزدان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، گفت: وضعیت اقبال عمومی برای آموزش ملیله مناسب است، ولی متاسفانه آموزشگاه‌هایی که به آموزش این موضوع می‌پردازند ضربه بزرگی به این صنعت وارد می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در برخی آموزشگاه‌ها این آموزش‌ها به صورت رایگان و یا با هزینه‌ای اندک بوده و این موضوع سبب می‌شود کسانی که برای آموزش انتخاب می‌شوند تازه‌کار باشند، زیرا هزینه‌ای که از هنرجویان دریافت می‌شود کمتر از هزینه‌های لازم برای خرید ابزار و مواد اولیه است.

این فعال عرصه هنر خاطرنشان کرد: این موضوع و افزایش آمار به صورت غیراصولی سبب به‌وجود آمدن حبابی در افکار هنرجویان می‌شود که خود را برتر دانسته و حاضر نیستند سطح بالای رقیبان خود را بپذیرند.

وی اظهار کرد: با توجه به ضعیف بودن ارائه محصولات صنعتگران و تولید کم محصولات نمی‌توان وارد بازارهای خارجی شد و صادرات اندکی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم توسط خود صنعت‌گران انجام می‌شود.

یزدان‌شناس تصریح کرد: بیان این موضوع که در بازارهای جهانی شاهد فروش فوق‌العاده محصولات هستیم، نوعی فریب دادن خود است و نمی‌توان استقبال گسترده از غرفه محصولات خود در نمایشگاه‌های خارجی را دلیلی بر این موضوع دانست، بلکه میزان صادرات گمرکی می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که متاسفانه برای ملیله صادرات به صورت چمدانی است.

انتهای پیام

کد N985049

وبگردی