آفتاب

حمایت جنبش عدم تعهد از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین

حمایت جنبش عدم تعهد از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدائی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد نظرات و پیشنهادات جنبش را برای ریشه کن ساختن پدیده شوم استعمار و آزادی بی قید و شرط مردمان و سرزمین های تحت استعمار ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، غلامحسین دهقانی در این سخنرانی با اشاره به توصیه‌های مهم جنبش عدم تعهد در شانزدهمین اجلاس سران که در سال 1991 در تهران برگزار شد، بر حمایت مجدد جنبش عدم تعهد از اعمال حق لاینفک مردم تحت استعمار برای خودمختاری بر اساس منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های مربوطه تاکید کرد و از اینکه هنوز 17 سرزمین غیرخود مختار در لیست سازمان ملل متحد باقی مانده است و آن سازمان هنوز نتوانسته است به هدف خود مبنی بر ریشه کن کردن استعمار برسد، انتقاد نمود. وی در این رابطه از سازمان ملل متحد خواست که مسئولیت خود را اجرا کرده و فعالیتهای مربوط به استعمارزدائی را تسریع بخشد.

دهقانی، در بخش دیگری از سخنان خود از قدرت‌های حاکم بر سرزمینهای استعماری خواست که هرگونه خسارت ناشی از استعمار در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را جبران کرده و از هر نوع فعالیتی توسط استعمارگران در سرزمین‌های استعماری که با منافع سکنه تحت استعمار در تضاد است خودداری کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد همچنین بر حمایت همه جانبه جنبش عدم

تعهد از اعمال حقوق لاینفک مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و داشتن دولت مستقل و

پایدار فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N984943

وبگردی