آفتاب

گفت‌وگوی وزرای دفاع ناتو درباره دفاع جامع مشترک

گفت‌وگوی وزرای دفاع ناتو درباره دفاع جامع مشترک

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو درباره برداشتن گام‌هایی به منظور ایجاد دفاع جامع مشترک قوی‌تر توافق کرده و نگرانی فزاینده خود را بابت اقدامات نظامی روسیه در سوریه ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو برای تکمیل نیروهای واکنش سریع ناتو که قرار است تعدادش به 40 هزار تن یا دو برابر سطح کنونی برسد، چراغ سبز نشان دادند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پی این نشست به خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر همه چیز در اختیار داریم تا نیروی واکنش سریع را هرچه سریعتر و قدرتمندتر ایجاد کنیم.

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو همچنین قبول کردند تا دو واحد دیگر نیروهای الحاقی ناتو را در مجارستان و اسلواکی و برای تضمین استقرار سریع نیروهای ناتو ایجاد کنند. این واحدها پایگاه‌های نظامی نیستند بلکه بخشی از برنامه اقدام برای آمادگی نیروها محسوب می‌شوند که بزرگترین نیروی دفاع جامع ناتو از زمان پایان جنگ دوم جهانی است. شش مقر دیگر در سپتامبر 2015 در بلغارستان، استونی،‌ لتونی‌، لیتوانی، لهستان و رومانی ایجاد شد.

وزرای شرکت کننده در این نشست همچنین درباره درگیری‌ها در سوریه و پس از اعلام نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده‌های روسیه در جریان کمپین حملات هوایی در سوریه به گفت و گو پرداختند.

استولتنبرگ در ادامه صحبت‌هایش از روسیه خواست تا نقشی "فعال و سازنده" در مقابله با داعش ایفا کند.

انتهای پیام

کد N984814

وبگردی