آفتاب
نائب رئیس انجمن زرتشتیان ایران:

حسین(ع) در تمام ادیان مظهر کمال انسانی است

حسین(ع) در تمام ادیان مظهر کمال انسانی است

نائب رئیس انجمن زرتشتیان ایران گفت: امام حسین(ع) در همه ادیان دینی به عنوان مظهر کمال انسانی معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، موبد رشید خورشیدیان در دومین نشست تخصصی سیزدهمین اجلاس بین ‌المللی تجلیل از پیرغلامان با عنوان "همدلی و همزبانی در سایه فرهنگ عاشورا در جهان" در شیراز بیان کرد: تمام پیامبران آسمانی آمده ‌اند تا صفات کامل انسانیت را در انسان‌ها نهادینه کنند که براساس این مهم امام حسین (ع) مظهر کمال انسانی است.

وی افزود: باید این صفات در انسان به عینیت و عمل برسد که زرتشتیان نیز به آن معتقد هستند.

نائب رئیس انجمن زرتشتیان ایران با بیان اینکه پیام تمام پیامبران آسمانی در سه موضوع توحید، نبوت و معاد باهم مشترک است، خاطرنشان کرد: در جهان یک راه است و آن راستی است که این مهم علاوه بر اعتقاد زرتشتیان در سخن پیامبر اسلام(ص)، در اذان و حتی بخش ‌هایی از نماز مسلمانان مورد تأکید است.

به گفته خورشیدیان، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم جزو بزرگ ‌ترین نمونه شخصیتی و رفتاری امام حسین(ع) است که الگویی برای تمام بشریت است، لذا زرتشتیان جهان احترام ویژه ‌ای برای امام حسین(ع) قائلند و در ماه‌ های محرم و صفر هیچ ‌گونه مراسم جشن، سرور و شادمانی برگزار نمی ‌کنند و خرید در روزهای تاسوعا و عاشورا را بد می ‌دانند.

وی تصریح کرد: زرتشتیان همواره روحیه همبستگی را حفظ کرده‌ اند و در کمال مسالمت، صمیمیت و احترام به باورهای دینی، در کنار دیگران زندگی می ‌کنند.

نائب رئیس انجمن زرتشتیان ایران با بیان اینکه زرتشتیان مستقر در این کشور در تمام عرصه‌ های ملی و مذهبی دوشادوش مردم ایران از تمام ادیان حضور فعال دارند، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس زرتشتیان ایران دوشادوش دیگر رزمندگان کشور قهرمانانه از ایران اسلامی دفاع کرده و شهدا و جانبازانی به کشور تقدیم کردند.

انتهای پیام

کد N984778

وبگردی