آفتاب

بررسی راه‌کارهای توسعه همکاری میان پلیس ایران و ترکیه

بررسی راه‌کارهای توسعه همکاری میان پلیس ایران و ترکیه

سفیرکشورمان در آنکارا با محمت جلال الدین لکه سیز، رییس کل پلیس ترکیه به منظور تبادل نظر و گفت‌وگو درباره همکاری‌های مشترک انتظامی میان دو کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این ملاقات دو طرف ضمن ابراز رضایت از سطح همکاری‌های انتظامی میان پلیس دو کشور بر ضرورت گسترش این همکاری‌های آموزشی، تبادل تجربیات، مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و دیگر جرایم سازمان یافته تاکید کردند.

دو طرف به منظور ارتقای این همکاری‌ها از جمله در امور مرزی خواستار تشکیل کمیته مشترک از نیروهای پلیس در استان‌های مرزی میان دو کشور شدند.

بیکدلی در این دیدار با اشاره به نقش موثر ایران در مورد جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به ترکیه گفت: در 6 ماه گذشته حدود 15 هزار مهاجر غیرقانونی از اتباع دیگر کشورها که از طریق مرزهای مشترک قصد ورود به ترکیه را داشته‌اند توسط نیروهای انتظامی پلیس جمهوری اسلامی ایران دستگیر و به کشورهای مبداء بازگردانده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمت جلال الدین لکه سیز، رییس پلیس ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه و حسن هم‌جواری دو کشور از فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای سفر به ترکیه دعوت و ابراز امیدواری کرد، روابط انتظامی و همکاری‌های میان نیروهای دو کشور بیش از گذشته در کلیه جهات مورد علاقه گسترش یابد.

انتهای پیام

کد N984759

وبگردی