آفتاب

هشدار نخست‌وزیر استرالیا به افراد دخیل در تروریسم

هشدار نخست‌وزیر استرالیا به افراد دخیل در تروریسم

نخست‌وزیر جدید استرالیا امروز (جمعه) در پیامی قاطع خطاب به کسانی که در اقدامات مرتبط با تروریسم دست دارند، گفت که اگر ارزش‌های استرالیایی برای آنها ناخوشایند است، کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پی‌تی‌آی، مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا با درخواست از شهروندان کشورش برای عدم ورود به مسیر افراط‌گرایی خشن گفت: زندگی در استرالیا اجباری نیست. اگر به نظر شما ارزش‌های استرالیایی ناخوشایند است، جهان بزرگی وجود دارد و مردم آزادی جابجایی دارند.

اظهارات ترنبول یک هفته پس از آن مطرح شد که نوجوان مسلح 15 ساله‌ای به کارمند پلیس 58 ساله در زمان خروج از محل کارش در سیدنی، شلیک کرد. نخست‌وزیر استرالیا گفت: این نیرو در اقدام مرتبط با تروریسم این نوجوان 15 ساله به قتل رسید و از نظر ما اقدام وی با انگیزه دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی انجام شد.

به گفته وی، پدیده افراط‌گری باید از سوی تمام استرالیایی‌ها رد شود و یک فرهنگ احترام متقابل در سراسر این کشور پرورش یابد. ترنبول هشدار داد که هر کسی موعظه نفرت یا افراط گرایی کند، موفقیت ملت را تضعیف می‌کند. به اعتقاد وی، اقدام هفته گذشته آن پسر نوجوان اقدام تروریسمی بوده است.

انتهای پیام

کد N984687

وبگردی