آفتاب

اختتامیه سیزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در شیراز

اختتامیه سیزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در شیراز

سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی که از 14 مهرماه در استان فارس کار خود را آغاز کرده بود، شامگاه پنجشنبه، 16 مهر طی مراسمی به‌کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی در آئین اختتامیه سیزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در شیراز گفت: در دنیا حماسه‌ای به قوت و انسانی بودن حماسه عاشورا پیدا نخواهد شد؛ چرا که تمام فضایل انسانی در تابلو عاشورا به نمایش گذاشته شد.

حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم، بیان کرد: عاشورا دانشگاه بزرگی به گستره همه تاریخ است که در عصر حاضر ناقلان این جریان، اساتید دانشگاه، علماء، اندبیشمندان و مداحان هستند.

وی با تاکید بر اینکه واقعه عظیم عاشورا باید به درستی و مطابق با اقتضائات امروز نقل شود، افزود: اگر نقد و بررسی به درستی و با مقتضیات امروز ما منطبق شود، نتیجه گیری خوبی به دست خواهد آمد.

معاون امور مجلس و استانهای رسانه ملی با تاکید بر اینکه نقل درست تاریخ اولین نکته ای است که باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در دنیا حماسه‌ای به قوت و انسانی بودن این حماسه پیدا نخواهد شد؛ چرا که تمام فضایل انسانی در تابلو عاشورا به نمایش گذاشته شد و برای بهره برداری خوب از این تابلو باید همه ابعاد آن را بشناسیم.

موسوی‌مقدم دشمن شناسی را اساسی‌ترین پیام عاشورا دانست و گفت: در هر عصر باید به اقتضائات آن توجه کرد، سخن "اگر دین ندارید، آزادمرد باشید" برای همیشه تاریخ و آیندگان بشر قابل استفاده است.

انتهای پیام

کد N984680

وبگردی