آفتاب
رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی:

هرمزگان میزبان چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان است

هرمزگان میزبان چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان است

رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: استان هرمزگان به‌عنوان میزبان چهاردهمین اجلاس انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، محمود عاطفی در اختتامیه سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در شیراز بیان کرد: استان فارس و شهر شیراز به شایستگی و شکوه اجلاس سیزدهم را برگزار کرد.

وی افزود: طرح برگزاری اجلاس از طرح های نو و خلاقانه سرچشمه می گیرد و در اجرا نیز به منصه ظهور می رسد.

رئیس اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی با تاکید بر اینکه ضرورت برگزاری این اجلاس ها برحسب وظایف ذاتی صدا و سیما و اشاعه ارزش های اسلامی و ارائه آیین های مذهبی است، خاطرنشان کرد: باید چرایی این حرکت عظیم را در مردمی بودن و ریشه های دینی جستجو کرد که این سخن حضرت امام (ره) را با دل و جان لمس کرده اند که:« این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

عاطفی با اشاره به اینکه برگزاری اجلاس سیزدهم با جانباختن جمعی از حجاج بیت الله الحرام در منا مصادف شده است، گفت: این فاجعه باعث شد که این مراسم با شور ویژه ای همراه شود.

وی تصریح کرد: برگزاری دو اجلاس در لارستان و شیراز، تقدیر از مستند های استانی با محوریت عاشورای حسینی، کارگاه های تخصصی با حضور علما و اندیشمندان داخلی و خارجی از جمله برنامه های اجلاس سیزدهم بود که به شایستگی انجام شد.

رئیس اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی عنوان کرد: با برگزاری چنین اجلاس هایی، چراغ راه و فانوس هدایت را به دست گرم پیرغلامان بسپاریم تا تجارب و دانسته های خویش را در این میدان مبادله کنند و منادی وحدت اسلامی شوند.

انتهای پیام

کد N984673

وبگردی