آفتاب

«اصابت موشک روسی به ایران» پرده ای از جنگ روانی غرب علیه تهران و مسکو

«اصابت موشک روسی به ایران» پرده ای از جنگ روانی غرب علیه تهران و مسکو

همگرایی تهران، مسکو، دمشق و بغداد در تشکیل گروه همکاری اطلاعاتی ضدتروریستی به مرکزیت پایتخت عراق و نتایج تداوم بمباران مراکز و مواضع تروریست ها در سوریه توسط جنگنده های روسی، گروه ائتلاف ضدسوری را در تنگنای سختی قرار داده و به ایجاد جنگ روانی علیه ایران و روسیه کشانده است.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری آمریکایی «سی. ان. ان» شامگاه پنجشنبه در خبری فوری و با تکرار چند باره به نقل از منابع بی نام خود، مدعی شد که یکی از 26 موشک شلیک شده از ناوگان روسیه در دریای خزر به سوی سوریه در ایران فرود آمده است.
پس از انتشار این ادعا توسط سی. ان. ان، رسانه های دیگر غربی و عربی، به گونه ای هماهنگ خبر دادند که یک شئی پرنده ناشناس در منطقه ای خالی از سکنه در یکی از استان های غربی ایران با صدای مهیبی فرودآمده و سبب مرگ چند دام شده و ماموران امنیتی نیز با محاصره منطقه بقایای آن را جمع آوری کرده اند.
این ادعا در حالی مطرح شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه چهارشنبه گذشته و تنها ساعتی پس از پرتاب موشک های کروز با 1500 کیلومتر برد توسط ناوهای این کشور، در یک نشست نظامی ویژه بررسی عملیات ضد تروریستی در سوریه، نتیجه بمباران ها و موشکباران را بسیار عالی خواند و اعلام کرد: تمامی موشک ها به هدف اصابت کرده است.
ساعتی پس از اقدام هدفمند سی. ان. ان که این ادعا را به یکی از مهمترین خبرهای روز جهان تبدیل کرد، روسیه بطور رسمی با رد این موضوع، از مقامات و رسانه های غربی خواست به تحریف عملیات مبارزه با تروریست ها در سوریه پایان دهند.
«ایگور کونا شنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادعای سی. ان. ان مبنی بر سقوط موشک روسی در ایران را رد کرد و گفت: بر خلاف رسانه آمریکایی که از منابع ناشناس خبر را منتشر می کند، استناد ما به واقعیت و فیلم های اصابت موشک ها به صورت همزمان است.
پخش این ادعا از رسانه اصلی کشور آمریکا صورت گرفته که سابقه 4 سال رهبری ائتلاف 7 کشور ضدسوری متشکل از انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر، عربستان و ترکیه است که همچنان تلاش می کنند با حمایت از تروریست ها و نجات آنها از زیر بمباران های روسیه و عملیات زمینی ارتش سوریه، شکست خود را برای سقوط حکومت «بشار اسد» به پیروزی تبدیل کنند.
این کشورها در ادامه حمایت آشکار از تروریست های تکفیری بوِیژه داعش هفته گذشته با صدور بیانیه ای مشترک در آنکارا از روسیه خواستند به عملیات بمباران مواضع تروریست ها پایان دهد.
گروه ضد سوری جمعه گذشته و تنها سه روز پس از بمباران های گسترده ضدتروریستی در سوریه با طرح ادعای احتمال کشته شدن غیرنظامیان در این حملات، از روسیه خواستند بمباران ها را متوقف کند، که وزارت دفاع روسیه در پاسخ به این بیانیه اعلام کرد: حملات نه تنها متوقف نخواهد شد، بلکه دامنه و شدت آن نیز بیشتر می شود.
«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه هم چند ساعت بعد از صدور بیانیه 7 ضد سوری اعلام کرد: مسکو از ملت سوریه در برابر هجوم تروریست ها دفاع می کند و به آن ادامه خواهد داد.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور داشت در پاسخ به پرسش های خبرنگاران، توصیه کرد به جای استفاده از منابع ناشناس، برای آگاهی واقعی به پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع این کشور که تمامی اخبار، اطلاعات و فیلم های انتشار یافته از بمباران مواضع تروریست ها در آن قرار دارد، مراجعه کنند.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز در همین باره به غرب و کشورهای حامی تروریسم هشدار داد که به تحریف اطلاعات در این باره پایان دهند و مطالب و ادعاهای خود را به صورت مستند ارائه کنند.
اما اصلی ترین معترض به عملیات ضدتروریستی روسیه و سوریه، عربستان و ترکیه از اعضای بسیار فعال اردوگاه ضد سوری هستند که تلاش گسترده ای را برای توقف بمباران های ضدتروریستی انجام می دهند.
عربستان نخستین کشور از اردوگاه ضدسوری بود که پنجشنبه گذشته و تنها دو روز پس از آغاز بمباران ها خواستار توقف فوری این عملیات شده بود.
عبدالله المعلم نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، همزمان با برگزاری نشست مجمع عمومی این سازمان در نیویورک گفت: «ریاض از اقدامات و عملیات نظامی روسیه در سوریه نگران است.»
وی با اعلام احتمال کشته شدن غیرنظامیان در این عملیات افزود که عربستان از روسیه می خواهد بمباران های در سوریه را متوقف کند.
عربستان در حالی بر اجرای این خواسته با ادعای احتمال کشته شدن غیرنظامیان پای می فشارد که از هفت ماه پیش با شکل دهی ائتلافی 9 کشور عربی موج بمباران ها را علیه مردم یمن به علت برکنار کردن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مورد حمایت ریاض، اجرا می کند و تقریبا هزاران غیرنظامی را قتل عام، صدها هزار نفر را آواره و تمامی زیرساخت های این کشور را ویران کرده است و همزمان از حمایت کامل 6 کشور دیگر ائتلاف ضد سوری بویژه آمریکا و انگلیس در عملیات علیه یمن برخوردار است.
رئیس جمهوری ترکیه نیز یکشنبه گذشته در این باره گفت: اقدامات اخیر مسکو در سوریه برای ترکیه قابل قبول نیست.
«رجب طیب اردوغان» پیش از سفر اخیر خود به فرانسه دیگر همپیمان ضدسوری ترکیه، افزود: روسیه در تحولات منطقه با ایران ، سوریه و عراق همکاری می کند که وارد یک اقدام اشتباه شده است و در آینده خود را در منطقه منزوی خواهد یافت.
اردوغان در حالی این انتقادها را به همکاری های ضدتروریستی تهران، مسکو، بغداد و دمشق وارد کرده که به گزارش شخصیت های سیاسی، رسانه ای، سازمان های مستقل و همچنین مواضع رسمی ترکیه، خاک این کشور به گذرگاه اصلی پشتیبانی و فعالیت تروریست ها برای جذب نیرو از سراسر جهان تبدیل شده است.
اکنون که همگرایی و ائتلاف ضد تروریستی این چهار کشور همراه عملیات ارتش های روسیه و سوریه سبب شکل گیری تنگنای بزرگی برای تروریست ها بویژه داعش شده است، کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری برای گریز از ناکامی در میدان عملیات، درصدد گسترش جنگ روانی علیه موفقیت های چند ماه گذشته مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق هستند.
گزارش ها و نتایج عملیات بمباران ها نشان می دهد که روسیه در 9 روز گذشته 139 بار مواضع و مراکز تمامی گروه های تروریستی بویژه داعش را در سوریه با 30 فروند جنگنده «سوخو» و اسکادران بالگردهای «می 24» یا «ارابه شیطان» هدف قرار داده که براساس فیلم های انتشار یافته همگی به نابودی اهداف منجر شده و همزمان ارتش سوریه با قرار گرفتن در موقعیت هجومی در حال اجرای پرحجم ترین آتشباری علیه تروریست ها در مناطق راهبردی حلب، ادلب و نزدیک دمشق است.
از سوی دیگر، تصاویر نشان می دهد که در نتیجه بمباران ها، صدها تروریست با ترک اردوگاه های آموزشی در حال فرار به سوی کشورهای اردن و ترکیه هستند و همزمان با توجه به نابودی کامل 19 مقر فرماندهی داعش و ده ها انبار تسلیحات، سوخت، نفر بر و خودروهای زرهی، امکان تحرک سازمان یافته از این گروه سلب شده است.
موفقیت عملیات ضد تروریستی سوریه و روسیه اکنون سبب نگرانی گسترده کشورهای حامی تروریست ها شده است که پنج سال پیش با اختصاص میلیون ها دلار و جذب تروریست های تکفیری از کشورهای مختلف حتی غربی و تسلیح آنان، برنامه پرهزینه تغییر حکومت سوریه را کلید زدند، ولی اکنون شاهد ناکامی در رسیدن به این هدف هستند.
از سوی دیگر اعلام تمایل «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق در مصاحبه با «فرانس 24» برای گسترش بمباران های روسیه به خاک کشورش و اعلام موافقت مسکو برای بررسی عملیاتی شدن این موضوع براساس درخواست رسمی بغداد، نگرانی حامیان تروریست ها را برای نابودی همزمان داعش در هر دو کشور برانگیخته است.
گروه ضدسوری حتی با تشکیل ائتلاف آمریکایی علیه داعش تلاش کرد چهره خود را بازسازی کند، ولی نتیجه معکوس گرفت و نتوانست هیچ موفقیتی کسب کند، زیرا این گروه با برخورداری از مسیر پشتیبانی ترکیه و دریافت محموله های هوایی تسلیحات توسط هواپیمای ائتلاف آمریکایی، استیلای ارضی خود را در سوریه و عراق گسترش داد به گونه ای که گزارش شده مناطق اشغالی داعش به اندازه کشور انگلیس است و متکی به فروش نفت و مواد معدنی به کشورهای حامی خود، توانسته از ذخیره ارزی هفت میلیارد دلاری برخوردار باشد.
اکنون در این شرایط، کشورهای اردوگاه ضدسوری افزون بر فشارهای سیاسی و حتی نظامی و طرح ادعای رد شده کشته شدن غیرنظامیان در جریان بمباران تروریست ها در سوریه، گسترش جنگ روانی علیه ائتلاف ضدتروریستی منطقه ای ایران، روسیه، عراق و سوریه را در دستور کار قرار داده اند که سی. ان. ان پنجشنبه شب با انتشار ادعای فرود آمدن یک موشک شلیک شده علیه داعش در ایران، سعی کرد کلید آغاز یک جنگ روانی دیگر را بزند که با واکنش فوری مسکو مبنی بر رد قطعی و حتمی این خبرسازی، نتوانستند آن را ادامه دهند و همزمان تهران اعلام کرد که با وجود اینکه جنگ روانی حامیان تروریست ها، همکاری های ضد تروریستی ائتلاف منطقه ای ادامه خواهد یافت.
کد N984635

وبگردی