آفتاب

کارشناس سازمان ملل: بحران آوارگان "بحران ارزش‌ها" است

کارشناس سازمان ملل: بحران آوارگان "بحران ارزش‌ها" است

یکی از کارشناسان ارشد در زمینه حفاظت بین‌الملل در آژانس آوارگان سازمان ملل نسبت به افزایش خطر عدم انجام تعهدات جامعه جهانی در زمینه حقوق بشر و اصول اجرای قانون هشدار داد و بحران کنونی آوارگان را "بحران ارزش‌ها" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا،‌ وولکر تورک، کارشناس ارشد در زمینه حفاظت بین‌الملل در آژانس آوارگان سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست سالانه کمیته اجرایی آژانس آوارگان سازمان ملل، بحران کنونی در جامعه بین‌الملل را ناشی از افزایش جنگ‌ها و درگیری‌ها و بدتر شدن اوضاع بشری توصیف کرد و افزود: درگیری‌ها،‌ ایجاد موانع و دیوارهای مرزی،‌ افزایش بازداشتها و افزایش اعمال محدودیتها همگی با هم امنیت را در سطح جهانی کمتر کرده و هنوز پاسخی مناسب برای این مساله به دست نیامده است.

به گفته این مقام ارشد سازمان ملل،‌ پدیده ورود مردم از یک کشور به کشوری دیگر به عنوان آواره در سال جاری میلادی به شدت در معرض توجه قرار گرفته است به ویژه 500 هزار آواره‌ای که از طریق دریا به اروپا، جنوب شرق آسیا و سایر کشورها رسیده‌اند.

کارشناس ارشد در زمینه حفاظت بین‌الملل در آژانس آوارگان سازمان ملل در ادامه هشدار داد که این افزایش روز افزون آوارگان و مهاجران در اروپا و تداوم افزایش این افراد که به اجبار خانه و کاشانه خود را در بسیاری از مناطق جهان ترک می‌کنند، امروزه به بزرگترین چالش بدل شده است: "به این مساله البته به واسطه نحوه رسانه‌ای کردن آن، فقدان رهبری مناسب اخلاقی و سیاسی و بیگانه هراسی و نژادپرستی دامن زده می‌شود. به همین دلیل است که این بحران کنونی آوارگان بیشتر بحران ارزش‌ها است."

انتهای پیام

کد N984583

وبگردی