آفتاب
صفارهرندی:

تبعات انقلاب اسلامی دامن غرب را گرفته است

تبعات انقلاب اسلامی دامن غرب را گرفته است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهم ترین دغدغه انقلاب اسلامی فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمدحسین صفارهرندی ‌در مراسم اختتامیه سطح 3 سلسله نشست‌های رویش فرهنگ که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان این سوال که چگونه ممکن است انقلاب اسلامی که ظاهرا فرهنگی‌ترین انقلاب‌ است یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایش در حوزه فرهنگ باشد، عنوان کرد: بدون تردید آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگی بوده و اهداف اصلی انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه انقلاب ما که گریبانگیر نظام شده و کمتر حل شده، دغدغه فرهنگی است، افرادی که از بیرون احوال انقلاب اسلامی ایران را رصد می‌کنند، نمی‌توانند بگویند مردمی که به خیابان آمده برای دگرگونی فریاد می‌زنند با دلایل سیاسی و یا برای بهبود شرایط اقتصادی تلاش می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به واژه مهندسی فرهنگ، عنوان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری واژه مهندسی فرهنگ را مطرح کردند عده‌ای با حیرت به هم نگاه می‌کردند که مهندسی که یک علم تجربی است چه نسبتی با فرهنگ که جز علوم انسانی است پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: بحث مهندسی فرهنگی هنوز هم بحث غریبی است و بخش عظیمی از مهندسی فرهنگی به مدیریت مربوط می‌شود که در بخش کلان مربوط به سیاستگذاری‌های فرهنگی است و بخشی از آن مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و در سطوح پایین‌تر نیز استفاده می‌شود اگرچه برخی معتقدند فرهنگ مدیریت شدنی نیست و نباید در این زمینه تلاش کرد، چراکه به خودی خود دستخوش تغییر و تحول می‌شود.

صفار هرندی افزود: این عده گمان می‌کنند بحث فرهنگ حاصل تعامل میان قشرها و ملت‌های مختلف است که در این تعامل کسی ضرر نمی‌کند، بنابراین این افراد بحث تهاجم فرهنگی را قبول ندارند و در دید این گروه چیزی به اسم انحطاط فرهنگی وجود ندارد.

صفارهرندی با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی هالیوود توضیح داد: تهاجم فرهنگی هالیوود نه تنها داد مسلمان ایرانی، بلکه داد روسیه لائیک را هم در آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ماهیت فیلم 300 بیان کرد: فیلم 300 تخریب ایران و ایرانی با استفاده از نام ایران بود، این فیلم جزو فیلم‌های تراز نخست هالیوود نبود، اما هزینه‌هایی که برایش شد سرسام‌آور بود، به طوری که دستمزد هنرپیشه نخست فیلم 300 معادل کل بودجه سینمایی کشور ایران در یکسال بود.

صفارهرندی با بیان اینکه این‌که در غرب اگر چه می گویند آزادی است ما در پشت این آزادی یک مدیریت پنهان و خاموش است، تصریح کرد: در غرب حی فیلم هایشان که قسمت کوچکی از جامعه است مدیریت می شود، آنها اگر به نقد رئیس جمهور خود می‌پردازند و در این رابطه فیلم می‌سازند اما در باطن فیلمشان نشان می‌دهند سکولاریسم غیرقابل نابودی است؛ همچنین آنها در نقد صهیونیسم اجازه ساخت فیلم نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در کشورهای آمریکایی حتی اگر قرار باشد نشریه ای جدید توسط یک شهروند عادی تاسیس شود اگر چه در ظاهر به او به راحتی مجوز داده می شود اما آن قدرمشکلات دیگردر برابر او قرار می دهند تا به اجبار با نظر و خواسته آن‌ها مجله خود و مطالبش را پیش ببرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه ظهور انقلاب اسلامی، حمله به فرهنگ غرب بود، خاطرنشان کرد: تا مدت‌ها ما غرب را به دنبال خود کشاندیم و هنوز نیز تبعات انقلاب اسلامی دامن غرب را گرفته است.

وی افزود: تاریخ جهان به سمت بی‌دینی می‌رفت که امام خمینی (ره) مسیر آن را عوض کرد و به سمت دینداری آورد به طوری ‌که زمانی یکی از نشریات مستهجن غربی در نشریه خود برای اولین بار یک موضوع جدی نوشت و به جهان سکولار هشدار داد چه نشسته‌اید که تحت تاثیر اتفاقات دینی در کشور ایران، جامعه مسیحی نیز احیا شده و هرچه ما برای فساد جوانان تلاش کردیم، آنها به سمت کلیسا می‌روند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مطلب که افرادی که قدرت جمهوری اسلامی ایران را نادیده می‌گیرند و فکر می‌کنند ما چاره‌ای جز سازش نداریم واگر مذاکره‌ای صورت بگیرد ما شکست خواهیم خورد، خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد ما را از نقطه قوت خلع کند اما بعضی در داخل دچار توهم شده‌اند که با سازش مشکلات حل می‌شود در صورتی که آنان باید توجه کنند که دشمن نقطه قوت ایرانیان را می داند و درر تلاش برای خلع سلاح کردن ایرانیان است.

انتهای پیام

کد N984578

وبگردی