آفتاب
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

هزینه‎های تولید جبران نشود، سال آینده کشاورزی از رونق می‌‎افتد

هزینه‎های تولید جبران نشود، سال آینده کشاورزی از رونق می‌‎افتد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در خیلی از جا‌ها افزایش تولید باعث شده که نتوانیم هزینه‎های تولید را جبران کنیم و چنانچه این روند ادامه پیدا کند سال آینده کشاورزی از رونق می‌‎افتد.

محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان اظهار کرد: واردات محصولات کشاورزی بجز یک سری محصولات بسیار خاصی که بومی منطقه نیستند مانند کنجاله، سویا، موزو نارگیل در بقیه موارد ظلم به کشاورز محسوب می‌‎شود.

وی با بیان اینکه بجز موارد فوق در بیشتر اقلام به شدت مازاد داریم، تصریح کرد: ایران یک درصد جمعیت و ۴ درصد محصولات باغی دنیا را تولید می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: در تولید سیب، نارنگی و صیفی‎جات مازاد داریم و در داخل نمی‌‎توانیم بازار را تنظیم کنیم.

توکلی بیان ‎کرد: در خیلی از جا‌ها افزایش تولید باعث شده که نتوانیم هزینه‎های تولید را جبران کنیم و چنانچه این روند ادامه پیدا کند سال آینده کشاورزی از رونق می‌‎افتد.

وی با بیان اینکه تعداد تولیدکنندگان روستایی در کشور کمتر از ۳۰ درصد است، یادآورشد: رانت و انحصاراتی که برای ورود محصولات کشاورزی وجود دارد سبب خواهد شد که کشاورز در تولید متضرر شود و نهایتا به شهر‌ها مهاجرت کند.

انتهای پیام

کد N984535

وبگردی