آفتاب

انتقاد یک نماینده به از عدم پرداخت پول خرد باقی مانده در کارت‌های هدیه

انتقاد یک نماینده به از عدم پرداخت پول خرد باقی مانده در کارت‌های هدیه

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده این مسئله را در کمیسیون اقتصادی به جریان می‌اندازم که چرا صاحبان کارت‌های هدیه نباید بتوانند خرده پول‌های باقی مانده در کارت‌های‌شان را برداشت کنند؟ باید روی این مسئله کار کنیم تا راه‌حل‌هایی برای این رفتار نظام بانکی اندیشیده شود.

محمود شکری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در انتقاد به پیش‌بینی نشدن سازوکار دریافت پول خرد باقی مانده در کارت‌های هدیه توسط بانک‌ها، با بیان این مطلب، افزود: ته کارت‌های هدیه هر چه بماند متعلق به صاحب کارت است نه بانک.

نماینده مردم تالش در مجلس با انتقاد از عدم تدبیر بانک‌های صادر کننده کارت‌های هدیه برای برداشت پول خرد کارت‌های هدیه ، گفت: وقتی بانکی بابت ارائه موجودی کارت هدیه بانک دیگر 500 تومان دستمزد کسر می‌کند با این اقدام مبلغ کارت هدیه را خرد کرده و مالک کارت دیگر نمی‌تواند این پول خرد را دریافت کند و بسیاری از مالکان کارت‌های هدیه به دلیل قابل توجه نبودن 500 تومان ته کارت قید آن را زده و به این ترتیب این مبالغ ناچیز در تعداد کارت‌های صادره شده بانک ضرب شده و مبالغ کلانی در حساب بانک‌ها باقی می‌ماند.

وی تاکید کرد: اینکه بانک‌ها هیچ پیش‌بینی برای چگونگی دریافت این مبالغ توسط مالکان کارت‌ها نکرده‌اند نوعی بی‌اخلاقی و اقدامی غیرقانونی است و باید مورد پیگرد قرار گیرد. بر اساس هیچ یک از قوانین جاری کشور هیچ اجازه‌ای به بانک‌ها داده نشده است تا مبالغ خرد یا مبالغ باقی مانده در حساب‌های غیرفعال را در تملک خود درآورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در قالب اصلاح قانون نظام بانکی باید تدبیری اساسی برای بستن منافذ متعدد فرار بانک‌ها و کسب مال نامشروع اندیشید.

انتهای پیام

کد N984523

وبگردی