آفتاب

فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان از سفرش به هند گفت

فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان از سفرش به هند گفت

فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان اعلام کرد اخیرا به هند سفر کرده بود تا با رهبری ارشد این کشور و درباره نقش دهلی‌نو در کشور جنگ‌زده افغانستان بحث و رایزنی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پی‌تی‌آی، ژنرال جان کمپبل، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان گفت که سفر وی به دهلی نو با هدف بررسی شرایط افغانستان با رهبران هند بوده است.

ژنرال کمپبل روز پنج‌شنبه در جمع اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت که سفر وی به هند فرصتی را برای گفت‌وگو با رهبری دهلی‌نو فراهم کرد.

وی گفت: هند در کنار چین و پاکستان می‌تواند نقش مهمی را در برقراری صلح در افغانستان ایفا کند. این سفر بسیار ثمربخش بود و من توضیح دادم که افغانستان چقدر به ایفای نقش آنها نیاز دارد.

به گفته وی، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان نیز برای ایجاد مسیر صلح و توسعه بادوام به کشورهای منطقه سفر کرده است. ژنرال کمپبل تاکید کرد: گمان می‌کنم که سفر چند هفته پیش من بسیار خوب بود. دوشنبه گذشته من به همراه ژنرال لوید آستین درآلمان بودم. وزیران دفاع پنج کشور همسایه افغانستان را که شامل پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان می‌شد، برای گفت‌وگو جمع کردیم. مسائل منطقه‌ای، مرزی، قاچاق مواد مخدر و کارهایی که آنها می‌توانند برای مبارزه با دشمن مشترک انجام دهند، مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N984522

وبگردی