آفتاب
یک عضو مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران

عضویت آل‌سعود در شورای حقوق بشر سازمان ملل جک رسانه‌ای است

عضویت آل‌سعود در شورای حقوق بشر سازمان ملل جک رسانه‌ای است

یک عضو مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است غرب از یک نظام دموکراتیک با زیربنای اسلامی هراس دارد و به همین علت به شدت از یک رژیم ناقض حقوق بشر مانند آل سعود حمایت می‌کند.

سامان نیازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نقض حقوق بشر توسط رژیم آل سعود اظهار کرد: رژیم آل سعود بزرگترین ناقض حقوق بشر در منطقه است؛ در واقع حضور آل سعود در شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل یک جک رسانه‌ای است.

وی ادامه داد: بهتر است مجامع بین‌المللی سکوت نکنند، زیرا کشوری که حقوق اولیه یک جامعه مدنی از جمله رانندگی را زیر سئوال می‌برد و محدود می‌کند، نباید دم از دموکراسی و حقوق بشر بزند.

این عضو مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران درباره‌ جنایات آل سعود در یمن چنین بیان کرد: معتقد هستیم عربستان سعودی بر اساس فصل اول منشور سازمان ملل مرتکب تخلف و جرم شده است؛ زیرا در فصل اول منشور سازمان ملل آمده که همه اعضا باید به روش‌های مسالمت آمیز به صورتی که صلح و امنیت بین‌المللی به خطر نیافتد، اختلافات را حل کنند.

نیازی خاطرنشان کرد:‌ آل سعود در خصوص یمن منشور سازمان ملل را نقض کرده است. حال این سئوال مطرح می‌شود که آل سعود با توجه به نقض منشور سازمان ملل چگونه می‌تواند عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل باشد؟ در واقع این عضویت مشروعیت و تاثیرگذاری شورای حقوق بشر سازمان ملل را زیر سئوال می‌برد.

وی گفت: با توجه به نقض حقوق بشر توسط آل سعود، مجامع بین‌المللی نباید سکوت کنند و سازمان ملل متحد نیز به عنوان متولی آرامش، صلح و امنیت پایدار در دنیا باید فعالیت‌ها و تحرکات بیشتری داشته باشد، اما به نظر می‌رسد که اینگونه نبوده است.

این عضو مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تقاضای حقوق بشر از سازمان ملل این است که بر اساس همان منشوری که متعلق به سازمان ملل است اقدام کند و از جنایت‌ها و مداخله رژیم آل سعود در منطقه جلوگیری کند. همچنین یکی دیگر از خواسته‌های ما حذف آل سعود از شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

وی تصریح کرد: رژیم آل سعود موتور اجرایی استکبار در منطقه است؛ بنابراین عضویت آل سعود در شورای حقوق بشر سازمان ملل یک جک رسانه‌ای است. با توجه به جنایت‌هایی که آل‌سعود در نقض حقوق انجام داده، باید از شورای حقوق بشر سازمان ملل حذف شود.

انتهای پیام

کد N984449

وبگردی